Zoekresultaten (64)
U zoekt op ‘wet open overheid’ U zoekt in Kamerstukken, Overige Kamerstukken, Vaste commissie voor Digitale Zaken
Position paper NLdigital t.b.v. rondetafelgesprek Digitale infrastructuur en economie d.d. 18 april 2024
Daarbij moet wet- en regelgeving niet gemaakt worden vanuit de gedachte van protectionisme. Dit heeft als risico dat hoogwaardige technologieën uit betrouwbare derde landen worden tegengehouden die van groot belang zijn voor de overheid en...
2024D14778
Verslag van een schriftelijk over de geannoteerde agenda informele Telecomraad 11 en 12 april 2024 (Kamerstuk 21501-33-1062) en het verslag Formele Telecomraad 5 december 2024 (Kamerstuk 21501-33-1055)
Autonomie13 zijn verschillende aandachtspunten en oplossingen besproken. Daarbij kwamen verschillende ideeën aan de orde, waaronder het versterken van handhaving en toezicht van bestaande wet- en regelgeving vanuit o.a. de Dataverordening en de Digitalemarktenverordening, de (potentiële)...
2024D14024
Nota naar aanleiding van het verslag
beperkt dergelijke grondslagen kende. Het ACOI stelde daarom voor om meer van dergelijke grondslagen toe te voegen. Na het uitbrengen van het advies is echter duidelijk geworden dat artikel 5.7 van de Wet open overheid ook...
2024D08683
Position paper J. Wolswinkel t.b.v. rondetafelgesprek over het wetsvoorstel Wet Implementatie Open Data richtlijn d.d. 13 februari 2024
r C.iJm. pWleolsmewintaktiee l, v‘an de Europese Open data rich tussen Woo en WMehod iafin 2022zoichru(m 5), t?- 152’, 7. 4 Zie uitgebreider oHv. eBr omodfelit ‘Whsdpe, anre nis inogspevn elda: ta in t’, he Open...
2024D04262
Position paper AP t.b.v. rondetafelgesprek over het wetsvoorstel Wet Implementatie Open Data richtlijn d.d. 13 februari 2024
en regelgeving die betrekking heeft op de verwerking van persoonsgegevens, zie voor meer informatie: Voor de overheid: wetgevingsadvisering | Autoriteit Persoonsgegevens 2/3 Persoonsgegevens uitzonderen van hergebruik, tenzij… De Open Data-richtlijn – die via de implementatiewet...
2024D04170
Position paper OSF t.b.v. rondetafelgesprek over het wetsvoorstel Wet Implementatie Open Data richtlijn d.d. 13 februari 2024
vaste Kamercommissie Digitale Zaken, Ter voorbereiding op het rondetafelgesprek over het wetsvoorstel Wet implementatie Open Data Richtlijn op 1 3februari bieden wij u de kernpunten van ons betoog alvast aan in dit position paper, bijgevoegd zijn...
2024D04165
Position paper KVK t.b.v. rondetafelgesprek over het wetsvoorstel Wet Implementatie Open Data richtlijn d.d. 13 februari 2024
Position paper KVK t.b.v. rondetafelgesprek over het wetsvoorstel Wet Implementatie Open Data richtlijn d.d. 13 februari 2024. 1/2 Inleiding: Handelsregister en open data Het Handelsregister is als basisregistratie voor ondernemers dé bron voor veilig en verantwoord...
2024D04168
Position paper FTM t.b.v. rondetafelgesprek over het wetsvoorstel Wet Implementatie Open Data richtlijn d.d. 13 februari 2024
Position paper FTM t.b.v. rondetafelgesprek over het wetsvoorstel Wet Implementatie Open Data richtlijn d.d. 13 februari 2024. de keuze om bepaalde data niet openbaar te maken lijkt somsmeer een culturele aangelegenheid dan een juridische/maatschappelijke. 5. Sectorale...
2024D04157
Memorie van toelichting
in de Werkwijze Openbaarmaking ACM is streven naar zoveel mogelijk openheid bij de uitvoering van haar 58 Wet open overheid (Stb. 2022, 14). Tweede Kamer, vergaderjaar 2023–2024, 36 495, nr. 3 43 wettelijke taken. Tegelijkertijd kan...
2024D03550
Verslag
Verslag. De leden van de D66-fractie vragen in hoeverre het klopt het dat de Wet open overheid (Woo) prevaleert boven deze verordening. Klopt het ook dat de Woo, wat geen intellectueel eigendom van derden erkent als...
2024D02764
Nota naar aanleiding van het verslag
Nota naar aanleiding van het verslag. Om die redenen is ervoor gekozen om de zienswijzeprocedure te laten staan. 7.1 Wet open overheid en de Wet openbaarheid van bestuur 7.1.1 Verhouding De leden van de CDA-fractie begrijpen...
2023D43380
Memorie van toelichting
dat het wetsvoorstel naar verwachting niet leidt tot substantiële werklastgevolgen voor de rechtspraak. 7.4 Adviescollege Openbaarheid en Informatiehuishouding Het Adviescollege Openbaarheid en Informatiehuishouding is gevraagd, op grond van artikel 7.2 van de Wet open overheid...
2023D42723
Advies Afdeling advisering Raad van State en Nader rapport
de meeste bestuursorganen geregeld in de Wet open overheid, zie artikel 2.2 van die wet. De verordening maakt een uitzondering voor overheidsbedrijven, publieke omroep, culturele instellingen en onderwijsinstellingen (artikel 3, tweede lid, DGA). 53...
2023D42734
36451 Advies Afdeling advisering Raad van State inzake Uitvoering van verordening (EU) 2022/868 van het Europees Parlement en de Raad van 30 mei 2022 betreffende Europese datagovernance en tot wijziging van Verordening (EU) 2018/1724 (Uitvoeringswet datagovernanceverordening)
en tot wijziging van Verordening (EU) 2018/1724 (Uitvoeringswet datagovernanceverordening). De verordening maakt een uitzondering voor overheidsbedrijven, publieke omroep, culturele instellingen en onderwijsinstellingen (artikel 3, tweede lid, DGA). 52 Artikel 5, eerste lid, DGA. 53 Artikel 5.1...
2023D42732
Verslag
Tweede Kamer, vergaderjaar 2023–2024, 36 382, nr. 5 6 7.1. Wet open overheid en de Wet openbaarheid van bestuur 7.1.1. Verhouding De leden van de CDA-fractie begrijpen dat de Who ziet op het hergebruiken van informatie...
2023D40989