Zoeken in Brieven regering

Zoekresultaten (61)

U zoekt op ‘energieakkoord’ U zoekt in Kamerstukken, Brieven regering, Vaste commissie voor Infrastructuur en Milieu

Brieven regering

Brandstofverbruik en de CO2-emissie van voertuigen

Brandstofverbruik en de CO2-emissie van voertuigen. 212 1 van de Europese Commissie daaromtrent. U ontvangt de afschriften daarvan bij deze brief2. Daarnaast ben ik pro-actief aan de slag gegaan in aanloop naar het voorstel van de...

2017D12601

Brieven regering

Antwoorden op aanvullende vragen van de commissie over het bericht ‘Nederland blijft vieze man in Europa’ (Volkskrant, 5 april 2017)

over 9 PJ energiebesparing uit het Energieakkoord? Antwoord De CO2-uitstoot zal ongeveer 0,5 Mton dalen door de implementatie van de 9 PJ extra energiebesparing uit het Energieakkoord. 9 Klopt het dat in Groot-Brittannië sinds...

2017D12524

Brieven regering

Grondstoffenakkoord

een plaats krijgen bij de ontwikkeling van de Transitieagenda Biomassa en Voedsel, waarvoor het Grondstoffenakkoord de opmaat vormt. Ook heeft de Staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu u toegezegd om aan te geven hoe is aangehaakt bij...

2017D02118

Brieven regering

Stand van zaken inzake de motie van het lid Geurts c.s. over het toelaten van langere visserijschepen in de proef met doorvaart door windmolenparken en de motie van het lid Visser c.s. over starten met de pilot doorvaart door windmolenparken op zee door de visserij

de eerste windparken in het windenergiegebied Borssele die, vanaf 2019 gerealiseerd worden. Versnellen levert daarmee geen bijdrage, aangezien de grote windparken uit het Energieakkoord waar doorvaart echt belangrijk wordt, pas in de periode 2019–2023 gebouwd worden...

2017D00521

Brieven regering

Fiche: Mededeling Europese strategie voor emissiearme mobiliteit

ontwikkeling dat de Nederlandse mobiliteitssector de klimaatopgave heeft omarmd en bereid is om samen met de overheid en NGO’s de duurzame transitie naar 2050 vorm te geven. In het SER Energieakkoord zijn hiervoor de volgende sectordoelen...

2016D33623

Brieven regering

Reactie op verzoek van het lid Van Veldhoven, gedaan tijdens de Regeling van werkzaamheden van 20 april 2016, over het bericht ‘Mitsubishi sjoemelt met verbruikscijfers’

in het bovengenoemde artikel «VW and Shell try to block EU push for electric cars» voorstelt? Antwoord 24 Ik zie duurzame geavanceerde biobrandstoffen vooral als een transitiebrandstof met een lage broeikasgasemissie voor auto’s met een verbrandingsmotor...

2016D29816

Brieven regering

Diverse toezeggingen inzake luchtkwaliteit

vrachtwagens. Voor vrachtwagens boven de 12 ton heft Nederland samen met Denemarken, Zweden en Luxemburg het Eurovignet. Nederland zet in op het verder toespitsen van het Eurovignet op schonere vrachtwagens. In het regeerakkoord is vastgelegd dat...

2016D28666

Brieven regering

Energieneutrale netwerken in beheer van Rijkswaterstaat

Energieneutrale netwerken in beheer van Rijkswaterstaat. III) Energieverbruik gebruikers van de netwerken Tijdens het gebruik van de netwerken van Rijkswaterstaat wordt veel energie gebruikt. In het Energieakkoord voor duurzame groei heeft het kabinet daarom afspraken gemaakt...

2016D23189

Brieven regering

Integrale benadering windenergie op zee ecologisch programma en resultaten van "Vervolg Uitvoering Masterplan Wind op Zee" (VUM)

zoals die zijn gedaan in de milieueffectrapportages (MER), de vereiste Passende Beoordelingen (PB) en onderliggende documenten als het toetsingskader ecologie en cumulatie (KEC) verder te valideren. Integrale benadering windenergie op zee ecologisch programma In het Energieakkoord...

2016D17775

Brieven regering

Kabinetsreactie Interdepartementaal Beleidsonderzoek kostenefficiëntie CO2-reductiemaatregelen

van het kabinet. Met precies dit doel is in 2013 het Energieakkoord afgesloten, om hiermee voor een periode van 10 jaar duidelijkheid te bieden aan maatschappelijke partijen en bedrijven voor de eerste stap in de energietransitie...

2016D14978

Brieven regering

Stand van zaken hoger beroep Klimaatrechtszaak

aan de Staat oplegt precies gaat kosten. Dat het om hoge (publieke) kosten gaat staat echter vast. Extra maatregelen in de sfeer van energiebesparing en hernieuwbare energie zijn lastig omdat er al vol wordt ingezet op...

2016D14976

Brieven regering

OESO-rapport Nederlands Milieubeleid

geeft aan aanwijzingen te hebben gevonden dat de beleidsmaatregelen in het SER Energieakkoord wellicht te kort schieten om de beleidsdoelen te halen. Op basis van de Voortgangsrapportage4 van de Borgingscommissie hebben de partijen bij het Energieakkoord...

2016D10693

Brieven regering

Actieplan Luchtkwaliteit

aanschaf van daadwerkelijk schone voertuigvloten te bevorderen. Verbinding beleid luchtkwaliteit en klimaat Zowel gemeenten als het Rijk blijven inzetten op verschoning van het wagenpark en streven op termijn naar geheel emissieloze voertuigen. Dit draagt niet alleen...

2015D45919

Brieven regering

Beantwoording vragen van de leden Omtzigt en Schouten, gesteld tijdens het Wetgevingsoverleg over het Belastingplan 2016 op 2 november 2015 over het risico op schadeclaims als gevolg van de invoering van rendementseisen voor kolencentrales

de vrijstelling van de kolenbelasting in te trekken als zou blijken dat de genoemde kolencentrales niet zouden sluiten, conform de oorspronkelijke afspraak uit het Energieakkoord. De oorspronkelijke afspraak tot sluiting van de meest vervuilende kolencentrales...

2015D43000

Brieven regering

Schriftelijke beantwoording van vragen gesteld tijdens de eerste termijn van de begroting Infrastructuur en Milieu

de Eerste Kamer.     Dik-Faber, R.K. CU Vraag: Waarom is in de begroting niet meer ruimte voor duurzame initiatieven? Zoals: - ambitieus plan snelle fietsroutes; - Green deal om auto's elektrisch te maken; - Financiële...

2015D40934