Zoeken in Brieven regering

Zoekresultaten (25)

U zoekt op ‘makkelijk lerenden’ U zoekt in Kamerstukken, Brieven regering, Vaste commissie voor Onderwijs, Cultuur en Wetenschap

Brieven regering

Reactie op verzoek commissie op een brief van het Kenniscentrum voor makkelijk lerenden over de ontwikkelingen van het afgelopen jaar rondom de ondersteuning van zeer makkelijk lerende of (hoog)begaafde kinderen in het onderwijs

De eerste suggestie is om meer financiële middelen vrij te maken om verder invulling te geven aan een wetenschappelijk kennisnetwerk voor (zeer) makkelijk lerenden. Om dit netwerk uit te bouwen is volgens het Kenniscentrum voor...

2019D36492

Brieven regering

Reactie op de brief van het Kenniscentrum voor Makkelijk Lerenden inzake VSO Ondersteuning van zeer makkelijk lerende of (hoog)begaafde kinderen in het onderwijs (herdruk)

Reactie op de brief van het Kenniscentrum voor Makkelijk Lerenden inzake VSO Ondersteuning van zeer makkelijk lerende of (hoog)begaafde kinderen in het onderwijs (herdruk). 31 497 Passend onderwijs Nr. 365 herdruk Brief van de minister voor...

2020D28605

Brieven regering

Beleidsreactie op de eindevaluatie van de Wet Eindtoetsing Primair Onderwijs (po)

het voordeel van de twijfel te geven. Lukt het niet, dan is afstromen makkelijk te realiseren. Een dergelijke overgang van po naar vo, met daarin de eindtoets als doorstroomtoets, heeft de potentie om echt bij te...

2019D26730

Brieven regering

Resultaten van de uitvoering van instellingsaccreditatie

werving en professionalisering van de staf. 1.6 Leermiddelen en ondersteuning van studenten Instellingen dienen te beschikken over toereikende financiering voor leeren onderwijsactiviteiten en zeker te stellen dat er toereikende en makkelijk toegankelijke leermiddelen alsmede ondersteuning voor...

2021D06372

Brieven regering

Vervolgaanpak Programma School en Omgeving

Vervolgaanpak Programma School en Omgeving. In sommige wijken, zoals in Rotterdam Zuid, zien we al hoeveel dit kan betekenen voor de kinderen. Daar zien we dat leerlingen aan verschillende activiteiten meedoen waar ze anders niet of...

2023D31361

Brieven regering

Voortgang Masterplan basisvaardigheden voor het funderend onderwijs

over basisvaardigheden en praktische tips Ik wil dat op elke school gebruik wordt gemaakt van leermiddelen die voor de praktijksituatie en populatie het meest effectief zijn, zeker voor taal en rekenen. Informatie hierover blijkt nog niet...

2022D49002

Brieven regering

Rapport monitoringsonderzoek subsidieregeling (hoog)begaafden eerste meting over 2019-2020

Nr. 392 BRIEF VAN DE MINISTER VOOR BASIS- EN VOORTGEZET ONDERWIJS EN MEDIA Aan de Voorzitter van de Tweede Kamer der Staten-Generaal Den Haag, 17 december 2020 Tijdens het voortgezet schriftelijk overleg over de ondersteuning van...

2020D53199

Brieven regering

Uitvoering van diverse moties en toezeggingen op het gebied van het funderend onderwijs en lerarenbeleid

ik de motie als afgedaan. Motie Rudmer Heerema over een sanctiebeleid voor scholen die nog steeds een eigen bijdrage vragen aan ouders van hoogbegaafde kinderen Tijdens het Voortgezet schriftelijk overleg Ondersteuning van zeer makkelijk lerende of...

2020D29447

Brieven regering

Uitwerking Actieplan voorkomen voortijdig schoolverlaten en begeleiden naar een kansrijke toekomst

stand van zaken ten aanzien van deze maatregelen. 5. Betere begeleiding naar werk voor jongeren met en zonder diploma Met name vsv’ers en jongeren uit het praktijkonderwijs, het vso, mbo entree en bol-2 opleidingen komen minder...

2023D44418

Brieven regering

Besluit houdende nadere voorschriften omtrent het onderwijskundig rapport en de specificatie van leer- en begeleidingsgegevens (Besluit uitwisseling leer- en begeleidingsgegevens)

Besluit houdende nadere voorschriften omtrent het onderwijskundig rapport en de specificatie van leer- en begeleidingsgegevens (Besluit uitwisseling leer- en begeleidingsgegevens). Het besluit biedt daarbij volgens hen een afdoend kader, dat ruimte laat voor professionele...

2012D22734

Brieven regering

Integrale aanpak sociale veiligheid in hoger onderwijs en wetenschap

aan de NLA. De NLA kan dan deze signalen gebruiken voor haar risicogerichte toezicht. 5. Stimulering samenwerking universiteiten en hogescholen Ik heb eerder in deze brief benoemd dat instellingen voor hoger onderwijs primair zelf verantwoordelijk zijn...

2023D24777

Brieven regering

Onderzoek naar het alternatieve afstudeertraject van InHolland

om mee te werken aan het gemakkelijk verlenen van vervangende opdrachten. De Commissie eindigt het rapport met zeventien aanbevelingen. Vervolgstappen Hoewel de Commissie Leers niet is toegekomen aan een volledige vervulling van haar opdracht (er is...

2010D36915

Brieven regering

Fiche: Aanbeveling Europees kader voor leerlingplaatsen

dag in de week naar school. Het algemene doel van het kader is bijdragen aan kwaliteit en doeltreffendheid van leerwerkplekken en meer hooggekwalificeerde arbeidskrachten wier vaardigheden aansluiten op de behoeften van de arbeidsmarkt. Volgens de Commissie...

2017D31879

Brieven regering

Kansrijk opleiden - het verbeteren van de aansluiting tussen het mbo en de arbeidsmarkt

in het voorstel gedurende hun opleiding hun keuze voor een keuzedeel maken of aanpassen. Verder wordt voorgesteld dat scholen voortaan gemakkelijker de opleiding aan kunnen laten sluiten op behoeften van studenten die al over relevante leer...

2023D49138

Brieven regering

Het vervolgonderwijs als waaier

Het vervolgonderwijs als waaier. In 2023 nam de instroom toe met ruim twintig procent.10 Om studenten gedurende hun hele (werkende) leven makkelijker te kunnen laten bewegen binnen de waaier van vervolgonderwijs, kan gekeken worden of opleidingen...

2024D12192