Zoeken in Brieven regering

Zoekresultaten (58)

U zoekt op ‘kijfhoek’ U zoekt in Kamerstukken, Brieven regering

Brieven regering

De stand van zaken bij de trans-Europese Transport Netwerken (TEN-T) in het algemeen en antwoorden op specifieke vragen over Nederlandse projecten

op het traject bij Zevenaar en bij het rangeerterrein Kijfhoek. ERTMS Betuweroute: betreft de ’trackside’ implementatie van ERTMS op het traject bij Zevenaar en het rangeerterrein Kijfhoek. ERTMS Mitsui locs: betreft financiële bijdrage voor...

2008D00765

Brieven regering

Voortgang spoorcorridors

het nog niet aan de benodigde functionaliteiten voldoet (o.a. invoering limited supervision en braking curve hier cruciaal). Hierbij zal ook aan de orde komen de wijze van implementatie van de twee overblijvende ERTMSeilanden op de corridor...

2008D03392

Brieven regering

24e voortgangsrapportage Betuweroute

de periode van 1 januari 2008 t/m 30 juni 2008. In deze aanbiedingsbrief stel ik u op de hoogte van de recente stand van zaken. Samenvatting Het gebruik van de Betuweroute groeit gestaag. Keyrail verwacht dat...

2008D07745

Brieven regering

Jaarverslag Infrastructuurfonds 2008

studies in het Rotterdams Havengebied is het inzicht gegroeid dat er sprake is van een samenhangend logistiek proces op het spoor, dat infrastructuur door het hele «havenspoorcomplex» heen benut (vanaf de Maasvlakte tot en met Kijfhoek...

2009D23718

Brieven regering

Actualisatie beleid spoorgoederenvervoer

Het gaat om: • Voortzetten en versterken van het huidig beleid (gericht op grote, vaak havengerelateerde, stromen). Voortzetten gaat dan bijvoorbeeld over het actief bijdragen aan de ontwikkeling van een geïntegreerd Europees corridornetwerk. Versterken gaat over...

2009D31338

Brieven regering

27e Voortgangrapportage en de eindevaluatie van de Betuweroute als Groot Project

van het probleem. V&W heeft in deze een procesverantwoordelijkheid. Wat de kosten voor de oplossing zijn, moet nog blijken uit het plan van aanpak. 3. Wissels Kijfhoek Door de lay-out van de wissels, die Kijfhoek verbinden...

2010D16336

Brieven regering

Declaration of Rotterdam over de ontwikkeling van spoorgoederencorridors

Kamer der StatenGeneraal. Tweede Kamer, vergaderjaar 2009–2010, 21 501-33, nr. 282 1 verdere ontwikkeling van ERTMS conform de afspraken die de Europese Commissie met de Europese industrie heeft gemaakt in 2008. Voor Nederland geldt dat de...

2010D27895

Brieven regering

Betuweroute: voortgangsrapportage 28

dat in het voorjaar al was geconstateerd. Dit is te laag; de betrokken partijen laten momenteel de problemen onderzoeken en beslissen daarna welke maatregelen zullen worden getroffen. Wissels Kijfhoek Vooralsnog blijft de snelheidsbeperking voor de wissels...

2010D39057

Brieven regering

Aanpak stoptonend sein passages (STS-passages)

Aanpak stoptonend sein passages (STS-passages). Bij het ontwerp van de eerstvolgende dienstregeling, die eind 2011 ingaat, zal de zogenaamde «conflictsignalering» in de voor het dienstregelingontwerp gebruikte computersystemen op grote schaal worden toegepast. In 2011 worden bovendien...

2011D01699

Brieven regering

Uitvoering motie Dijksma/Aptroot (32404, nr. 22) in het kader van PHS over maximaal benutten Betuweroute

grenzen te passeren. Er wordt gewerkt aan het oplossen van de resterende knelpunten. Zo worden in Nederland de zogenaamde eilanden opgeheven: bij Zevenaar en Barendrecht (Kijfhoek) wordt ERTMS aangelegd en bij Zevenaar wordt 1...

2011D04816

Brieven regering

Vervolg exploitatie Betuweroute en voortgangsinformatie. De vertrouwelijk bijlage is ter vertrouwelijke inzage gelegd, alleen voor de leden, bij het Centraal Informatiepunt van de Tweede Kamer der Staten-Generaal

is die vanuit de Europese verordening: de capaciteitsverdeling voor internationale goederentreinen. Daarnaast kan ook worden gedacht aan de capaciteitsverdeling voor nationale goederentreinen. Ten slotte moet nog onder meer de geografische scope worden vastgesteld (Kijfhoek valt...

2011D35759

Brieven regering

Basisnet Spoor

bij het Nationale Sleutel Project Breda in juli 2010 als maat genomen voor de hoogte van de risicoplafonds over de Brabantroute. Door dit risicoplafond zal een groot deel van het rond 2020 verwachte vervoer van brandbare...

2011D39636

Brieven regering

Antwoorden op vragen gesteld tijdens de eerste termijn van de begrotingsbehandeling van IM

Antwoorden op vragen gesteld tijdens de eerste termijn van de begrotingsbehandeling van IM. De ervaringen op de HSL en de Betuweroute met ERTMS hebben laten zien dat ERTMS een waardevol maar complex veiligheidssysteem is. Daarbij geldt...

2011D57585

Brieven regering

Voortgang Betuweroute

spoor is geregeld. De metingen uit de MER-evaluatie verlopen volgens planning en ook aan de nieuwe exploitatieopdracht voor Keyrail wordt gewerkt. Ik informeer u in deze brief ook over de tijdelijke sluiting van de sorteerheuvel op...

2012D10394

Brieven regering

Reactie op brieven van FNV Spoor en personeel Keyrail m.b.t. concessie voor Betuweroute en Goederenloket 2013

Keyrail en ProRail heeft plaatsgevonden. Brieven personeel Keyrail en FNV Spoor FNV Spoor schreef haar brief van 7 maart 2012 mede namens een deel van het ProRail-personeel dat is gedetacheerd bij Keyrail en werkzaam is op...

2012D22086