Zoekresultaten (31)
U zoekt op ‘Makkelijk lerenden’ U zoekt in Kamerstukken, Overige Kamerstukken, Vaste commissie voor Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
Convocatie rondetafelgesprek Thuiszitters en thuisonderwijs d.d. 23 mei 2024
Lobke Vlaming (Ouders en Onderwijs). • Elijah Delsink (Leerlingenbelang voortgezet speciaal onderwijs (en thuiszitters). • Willy de Heer (In 2017 gepromoveerd aan de Universiteit Leiden op haar onderzoek naar het onderwijs aan zeer makkelijk lerende of...
2024D17070
Position paper Ouders & Onderwijs t.b.v. rondetafelgesprek mbo d.d. 10 april 2024
van ouders. Ook (verplichte) keuzedelen en stages kunnen studenten en ouders op kosten jagen. Voor minderjarigen op het mbo gelden andere regels dan voor hun leeftijdsgenoten op het havo en vwo. Minderjarige mbo-studenten en hun ouders...
2024D13050
Lijst van vragen en antwoorden over de Staat van het Onderwijs 2023 met beleidsreactie (Kamerstuk 36200-VIII-221)
van leerlingen bij overgangsmomenten met een pakket van maatregelen, zoals: • Stimuleren van heterogene brugklassen in het vo en tussen klassen in po en vo. 6 Kamerstuk 22 452, nr. 85 Tweede Kamer, vergaderjaar 2022–2023, 36...
2023D26110
Position paper KML t.b.v. rondetafelgesprek Passend onderwijs voor hoogbegaafde leerlingen d.d. 30 maart 2023
niet ten goede komt aan de zeer makkelijk lerenden / hoogbegaafden. OCW heeft gekozen voor investering in de status quo, namelijk: • Voor een grote groep (hoog)begaafden moet soelaas worden gevonden binnen het reguliere onderwijs al...
2023D13469
Position paper Stichting Stop Straatintimidatie t.b.v. rondetafelgesprek Straatintimidatie van vrouwen d.d. 7 september 2022
Het stoppen van straatintimidatie en geweld tegen meisjes en vrouwen begint bij het geloven en erkennen van slachtoffers. De oorzaken van dit geweld moeten we aanpakken bij de kern, schadelijke sociale normen moeten we veranderen en...
2022D33412
Convocatie gesprek over Passend onderwijs aan hoogbegaafden/zeer makkelijk lerenden, 23-3-2022
lerenden Zaak: Brief derden - Kenniscentrum voor Makkelijk Lerenden (KML) te Leiden – 21 januari 2022 Verzoek KML om rondetafelgesprek over passend onderwijs aan hoogbegaafden/zeer makkelijk lerenden - 2022Z01124 Agendapunt: Brandbrief HB Scholen, namens samenwerkende directeuren...
2022D08646
Position paper SER t.b.v. rondetafelgesprek Achterstanden, kansenongelijkheid en segregatie d.d. 10 november 2021
tot willen verkrijgen, moeten de mogelijkheid krijgen deze opgelopen achterstand in te halen en toegang verwerven tot een baan met ontwikkelperspectief. Het beroepsonderwijs speelt daarbij een belangrijke rol.4 Voor jongeren (maar ook voor ouderen) die minder...
2021D42050
Position paper A. Bosman t.b.v. hoorzitting/rondetafelgesprek Leesvaardigheid d.d. 23 september 2020
Position paper A. Bosman t.b.v. hoorzitting/rondetafelgesprek Leesvaardigheid d.d. 23 september 2020. (2019). Grillige begaafdheidsprofi elen bij zeer makkelijk lerende leerlingen in het basisonderwijs. Orthopedagogiek: Onderzoek en Praktijk, 58, 88-110. Van den Broeck, W. (2010). Rijmt dyslexie...
2020D37056
Herziene convocatie notaoverleg Passend onderwijs, 16-11-2020
Makkelijk Lerenden inzake VSO Ondersteuning van zeer makkelijk lerende of (hoog)begaafde kinderen in het onderwijs (herdruk) Zaak: Brief regering – minister voor Basis- en Voortgezet Onderwijs en Media, A. Slob – 3 juli 2020 Reactie op...
2020D35621
Aan bewindspersoon - reactie vragen VSO Ondersteuning van zeer makkelijk lerende of (hoog)begaafde kinderen in het onderwijs
heer Slob, De vaste commissie voor Onderwijs, Cultuur en Wetenschap heeft een brief ontvangen van Kenniscentrum voor Makkelijk Lerenden (KML) inzake VSO Ondersteuning van zeer makkelijk lerende of (hoog)begaafde kinderen in het onderwijs. De commissie ontvangt...
2020D05291
Verslag van een schriftelijk overleg over reactie op verzoek commissie op een brief van het Kenniscentrum voor makkelijk lerenden over de ontwikkelingen van het afgelopen jaar rondom de ondersteuning van zeer makkelijk lerende of (hoog)begaafde kinderen in het onderwijs
Verslag van een schriftelijk overleg over reactie op verzoek commissie op een brief van het Kenniscentrum voor makkelijk lerenden over de ontwikkelingen van het afgelopen jaar rondom de ondersteuning van zeer makkelijk lerende of (hoog)begaafde kinderen...
2019D52843
Inbreng verslag van een schriftelijk overleg over reactie op verzoek commissie op een brief van het Kenniscentrum voor makkelijk lerenden over de ontwikkelingen van het afgelopen jaar rondom de ondersteuning van zeer makkelijk lerende of (hoog)begaafde kinderen in het onderwijs (Kamerstuk 31497-332)
Inbreng verslag van een schriftelijk overleg over reactie op verzoek commissie op een brief van het Kenniscentrum voor makkelijk lerenden over de ontwikkelingen van het afgelopen jaar rondom de ondersteuning van zeer makkelijk lerende of (hoog)begaafde...
2019D42905
Convocatie inbreng schriftelijk overleg (v.s.o.) brief van het Kenniscentrum voor makkelijk lerenden over de ontwikkelingen van het afgelopen jaar rondom de ondersteuning van zeer makkelijk lerende of (hoog)begaafde kinderen in het onderwijs, 17-10-2019
lerenden over de ontwikkelingen van het afgelopen jaar rondom de ondersteuning van zeer makkelijk lerende of (hoog)begaafde kinderen in het onderwijs Agendapunt: Reactie op verzoek commissie op een brief van het Kenniscentrum voor makkelijk lerenden over...
2019D37568
Aan minister Slob- Rappel commissiebrief over het Kenniscentrum voor Makkelijk Lerenden
2019 inzake Kenniscentrum voor Makkelijk Lerenden Ons kenmerk: 2019D29612 Geachte heer Slob, In de procedurevergadering van de vaste commissie voor Onderwijs, Cultuur en Wetenschap van 4 juli 2019 is gesproken over de nog niet door u...
2019D29612
Aan Slob - reactie kenniscenturm Makkelijk Lerenden vragen mede gelet op de investeringen voor onderwijs aan hoogbegaafden
Verzoek reactie minister op bericht van Kenniscentrum voor Makkelijk Lerenden Ons kenmerk: 2019D21162 Geachte heer Slob, De vaste commissie voor Onderwijs, Cultuur en Wetenschap heeft een brief ontvangen d.d. 20 mei 2019 van het Kenniscentrum voor...
2019D21162