Zoeken in Overige Kamerstukken

Overige Kamerstukken

Position paper H. van Nunen t.b.v. rondetafelgesprek Achterstanden, kansenongelijkheid en segregatie d.d. 10 november 2021

ervaren omdat er veel onduidelijkheid is over hoe de koppen van het monster eruit zien. Want wat is kansenongelijkheid precies? En wat ligt er aan ten grondslag? Wij bespeurden veel ruis in het debat over gelijke...

2021D42161

Overige Kamerstukken

Position paper Levende Talen - sectie Nederlands t.b.v. hoorzitting/rondetafelgesprek curriculumherziening po en vo d.d. 13 april 2017

online publiceren van teksten alleen maar toeneemt. Het lijkt verstandig dat er ook voor deze vaardigheid aandacht is in de toekomstige eindtermen. Mondelinge taalvaardigheid De huidige maatschappij draagt het risico van polarisering in zich. De invloed...

2017D09259

Overige Kamerstukken

Position paper R. Breuker t.b.v. hoorzitting/rondetafelgesprek Verscheidenheid in wetenschap d.d. 23 april 2019

met uiterlijkheden, maar ik stel ook vast dat U tegelijkertijd consistent wegkijkt van de echte problematiek. Het is dan ook met enige ironische distantie dat ik vaststel dat dit hele debat, deze hele discussie, lijkt...

2019D16863

Overige Kamerstukken

Position paper B. Derks t.b.v. hoorzitting/rondetafelgesprek Verscheidenheid in wetenschap d.d. 23 april 2019

voor vrouwen, en is het grootst onder hoogleraren: We vonden dat zelfs vrouwen die het tot hoogleraar geschopt hebben gemiddeld 438 euro minder in de maand vinden dan hun mannelijke collegahoogleraren. Wat observeert u bij het...

2019D16193

Overige Kamerstukken

Position paper Rathenau Instituut t.b.v. hoorzitting/rondetafelgesprek Toekomst Medialandschap d.d. 21 november 2018

leiden tot ‘filterbubbels’ en ‘echokamers’ omdat het personaliseren van newsfeedsen zoekopdrachten mogelijk is. Beiden kunnen leiden tot polarisatie van het publieke debat. De Nederlandse samenlevinlijkg t tot nu toe echter weerbaar tegen deze twee negatieve...

2018D55112

Overige Kamerstukken

Position paper J. de Voogd t.b.v. hoorzitting/rondetafelgesprek Verscheidenheid in wetenschap d.d. 23 april 2019

lijken te hebben dan andere. Die wereld kan het beeld van en de richting van de wetenschap natuurlijk wel sturen. Neem het debat over diversiteit. Als onderzoeker naar regionale verscheidenheid herken ik het land dat ik...

2019D17224

Overige Kamerstukken

Commentaar College voor de Rechten van de Mens t.b.v. hoorzitting/rondetafelgesprek Burgerschapsvorming d.d. 23 september 2015

het funderend onderwijs en voor het mbo. Tevens is voldoende aandacht hiervoor in de opleiding en training van docenten gewenst. Het College adviseerde onlangs het Platform2032 over het nieuwe curriculum voor het funderend onderwijs en zond...

2015D34450

Overige Kamerstukken

Position paper A. Brenninkmeijer t.b.v. rondetafelgesprek Media en Persvrijheid d.d. 1 juli 2021

vernietiging van vrijheid kan leiden. In Nederland is de situatie zeker niet somber. We hebben een zeer levendig partijlandschap. Er is ook een pluriform journalistiek landschap en mede dankzij professionele journalistiek en in het bijzonder onderzoeksjournalistiek...

2021D26766

Overige Kamerstukken

Position paper Rathenau Instituut t.b.v. hoorzitting/rondetafelgesprek Digitalisering in het hoger onderwijs d.d. 20 november 2019

beschreven.10 Met technologisch burgerschap bedoelen wij dat studenten 1) de vaardigheden hebben om de mogelijkheden van digitalisering te grijpen, 2) de kennis en weerbaarheid hebben om met de risico’s van digitale technologie om te gaan (denk...

2019D46707

Overige Kamerstukken

Position paper J. Plantenga t.b.v. hoorzitting/rondetafelgesprek Verscheidenheid in wetenschap d.d. 23 april 2019

een open klimaat, waarin ruimte is voor een veelheid aan perspectieven, onontbeerlijk. Dit open klimaat moet worden geborgd door de universiteit. Wij vinden het ook belangrijk dat wetenschappers een bijdrage leveren aan het publieke debat door...

2019D16458

Overige Kamerstukken

Position paper E. Segers t.b.v. rondetafelgesprek Lees- en taalvaardigheid d.d. 27 maart 2024

v?????]???????v???Z?i?ˆ?˚?„?ı?????˚?ı?˚?„?????(?P?˚?’?ı?˚?u?ˆ???]?v???l?????„?ı?????„?˚?v?P?˚?v???À???v ?o?˚?˚?„?o?]?v?P?˚?v???]?v???E?˚?ˆ?˚?„?o???v?ˆ?X 2. Mogelijkheden om de taalvaardigheden te verbeter Een probleem in het debat rondom de dalende leesvaardigheden is dat het vaak over één onderdeel gaat.

2024D11091

Overige Kamerstukken

Position paper RU - Radboud Centrum Sociale Wetenschappen t.b.v. commissiedebat Passend onderwijs d.d. 5 april 2023

Poelman, werkzaam bij CBO - Talent Development, Radboud Universiteit en bestuurslid National Talent Center the Netherlands (NTCN). Betreft: Position paper voor Tweede Kamercommissie OCW 'Passend onderwijs voor (hoog)begaafde leerlingen'. Aanleiding: Debat 'Passend onderwijs voor (hoog)begaafde leerlingen'...

2023D14322

Overige Kamerstukken

Position paper P. Kirschner t.b.v. rondetafelgesprek Mobieltjes in de klas d.d. 12 april 2023

Voordat een binnenkomende prikkel i(nformatie) verwerkt kan worden, moet er eerst op die prikkel gelet worden. In de context van mobieltjes, zit hier het probleem: Als leerlingen in de klas (studenten in de collegeza, aTlweede Kamerleden...

2023D15071

Overige Kamerstukken

Position paper P. Valkenburg t.b.v. rondetafelgesprek Mobieltjes in de klas d.d. 12 april 2023

Media Jeugd en Samenleving Universiteit van Amsterdam Niet alleen in Nederland maar ook elders in de wereld worstelen beleidsmakers met de vraag of de voordelen van mobieltjes in de klas nog wel opwegen tegen de nadelen...

2023D14594

Overige Kamerstukken

Position paper HB Scholen t.b.v. rondetafelgesprek Passend onderwijs voor hoogbegaafde leerlingen d.d. 30 maart 2023

Position paper HB Scholen t.b.v. rondetafelgesprek Passend onderwijs voor hoogbegaafde leerlingen d.d. 30 maart 2023. De Commissie Onderwijs, Cultuur en Wetenschap van de Tweede Kamer Betreft: Zorgen uitvoering beleid hb-onderwijs door SWV’s en besturen Aanleiding: debat...

2023D11577