Zoeken in Kamervragen

Zoekresultaten (80)

U zoekt op ‘luchthavenbesluit lelystad’ U zoekt in Kamerstukken, Kamervragen

Kamervragen

Antwoord vragen van het lid Van Tongeren over uitstel luchtvaartontwikkelingen

die u daartoe gaat nemen? Antwoord 5 Nee, ik zie geen reden de ontwikkeling van Lelystad op te schorten. Zie mijn antwoord op vraag 4. Op die wijze geef ik uitvoering aan de gemaakte afspraak om...

2013D20778

Kamervragen

Antwoord op vragen van de leden Van Tongeren, Van Veldhoven en Smaling over het ontwerp luchthavenbesluit luchthaven Twente

voor een luchthavenbesluit ligt, heb ik besloten om het ontwerp luchthavenbesluit per 7 maart 2014 ter inzage te leggen en aan uw Kamer in voorhang aan te bieden. In het ontwerpbesluit heb ik aangegeven dat het...

2014D11528

Kamervragen

Het bericht ‘CPB onderzoekt gevolgen 'instortend' Schiphol’

steun» aan de uitbreidingsplannen van Schiphol? Vraag 7 Deelt het kabinet de mening dat het doen van een dergelijk onderzoek aan de Kamer had moeten worden gemeld vóór het Algemeen overleg waarin het luchthavenbesluit Lelystad werd...

2014D26887

Kamervragen

Antwoord op vragen van het lid Van Tongeren naar aanleiding van het bericht “CPB onderzoekt gevolgen “instortend” Schiphol”

de uitbreidingsplannen van Schiphol is ongewijzigd. Vraag 7 Deelt het kabinet de mening dat het doen van een dergelijk onderzoek aan de Kamer had moeten worden gemeld vóór het Algemeen overleg waarin het luchthavenbesluit Lelystad werd...

2014D29074

Kamervragen

Het advies van de Commissie voor de milieueffectrapportage over het ‘Luchthavenbesluit Lelystad Airport’

over het «Luchthavenbesluit Lelystad Airport» (ingezonden 8 oktober 2014). Vraag 1 Heeft u kennisgenomen van het advies van de Commissie voor de milieueffectrapportage (Commissie m.e.r.) over het «Luchthavenbesluit Lelystad Airport»?1 Vraag 2 Deelt u...

2014D35832

Kamervragen

Antwoord op vragen van het lid Kuiken over het advies van de Commissie voor de milieueffectrapportage over het ‘Luchthavenbesluit Lelystad Airport’

Antwoord op vragen van het lid Kuiken over het advies van de Commissie voor de milieueffectrapportage over het ‘Luchthavenbesluit Lelystad Airport’. Antwoord 4 Met de Commissie ben ik van mening dat de resultaten van de...

2014D37804

Kamervragen

Antwoord op vragen van het lid Smaling over de wens van Rotterdam The Hague Airport om ze snel mogelijk uit te breiden

de directeur van de luchthaven zich baseert wanneer hij spreekt over de enorme groei van werkgelegenheid en deelt u de analyse in deze rapporten? Is groei van de Rotterdam The Hague Airport wel realistisch, gezien de...

2016D12485

Kamervragen

Antwoord op vragen van het lid Smaling over het bericht dat bewoners de rekening betalen bij mogelijke uitbreiding van Rotterdam The Hague Airport

en er geen aanvraag voor een luchthavenbesluit ligt. Vraag 3 Waar komt de wens voor forse groei van Rotterdam The Hague Airport vandaan, mede gelet op het feit dat Eindhoven Airport en Lelystad Airport de aangewezen...

2016D34367

Kamervragen

Antwoord op vragen van de leden Omtzigt en Van Helvert over de voorgenomen zeer lage aanvliegroutes met veel geluidsoverlast in Overijssel naar vliegveld Lelystad

geluidscontouren gepresenteerd, die volgen uit de ontwikkeling van Lelystad naar een luchthaven met 45.000 vliegtuigbewegingen. De grootste geluidscontour is de 40 dB(A) Lden contour. Op basis van de dosis-effectrelatie voor vliegtuiggeluid5 is circa 5% van het...

2017D07556

Kamervragen

Antwoord op vragen van de leden Visser, Van Helvert en Jetten over de beantwoording van eerdere vragen inzake de situatie op Schiphol

Antwoord op vragen van de leden Visser, Van Helvert en Jetten over de beantwoording van eerdere vragen inzake de situatie op Schiphol. Hier zijn de afgelopen jaren met de luchthavenbesluiten voor Eindhoven en Lelystad belangrijke stappen...

2017D18540

Kamervragen

Het onderzoek van Helios naar de vliegroutes van Lelystad

in het lagere luchtruim vormden de basis voor het MER en het Luchthavenbesluit Lelystad 2015. Deze routes zijn inmiddels een gegeven»? Staat u nog steeds achter uw uitspraak dat die routes een gegeven zijn, ook nu...

2017D21997

Kamervragen

Antwoord op vragen van de leden Van Helvert en Omtzigt over het onderzoek van Helios naar de vliegroutes van Lelystad

aanwezig waren? Antwoord 2 Ik vind het belangrijk dat in het traject dat geleid heeft tot het Luchthavenbesluit Lelystad belanghebbenden zo goed mogelijk geïnformeerd zijn en zienswijzen in hebben kunnen dienen. Dat is op de onderstaande...

2017D22140

Kamervragen

Antwoord op vragen van de leden Van Helvert, Omtzigt, Visser, Jetten en Bruins over de vluchtroutes naar Lelystad

binnen de huidige luchtruimstructuur. Deze routes zijn hierdoor niet optimaal inpasbaar. De milieueffecten voor de routes in het lagere luchtruim zijn, op basis van 45.000 vliegbewegingen, in kaart gebracht in het Milieu Effect Rapport Luchthaven Lelystad...

2017D24985

Kamervragen

Antwoord op vragen van het lid Kröger over het risico van 'bird-strikes' bij luchthaven Lelystad

de vogelbewegingen op grotere hoogte (tot ca. 4 km) monitort. Vraag 2 Is het u bekend dat op basis hiervan en op basis van de vogelwaarnemingen (Sovon) een veel gedetailleerdere risicoanalyse voor vogelaanvaringen voor de routes...

2017D31683

Kamervragen

Antwoord op vragen van het lid Kröger over het inspraakproces luchthaven Lelystad

advies uitgebracht, gevolgd door een advies over de ontsluitingsroutes in 2014. In de huidige fase van de uitvoering na het in 2015 genomen luchthavenbesluit voor Lelystad Airport bewaakt de Alderstafel de in de genoemde adviezen gemaakte...

2017D31578