Zoekresultaten (17)
U zoekt op ‘kijfhoek’ U zoekt in Kamerstukken, Kamervragen, Antwoord schriftelijke vragen
Antwoord op vragen van de leden De Boer en Remco Dijkstra over de veiligheidssituatie op rangeerterrein Kijfhoek
u de situatie in Kijfhoek veilig? Zijn aanvullende maatregelen nodig met het oog op de veiligheid? Antwoord 3 Voorop staat dat het emplacement Kijfhoek aan alle wettelijk gestelde eisen voor het vervoer en voor de veiligheid...
2014D12811
Antwoord op vragen van het lid Amhaouch over de veiligheid op rangeerterrein Kijfhoek in Zwijndrecht
Antwoord op vragen van het lid Amhaouch over de veiligheid op rangeerterrein Kijfhoek in Zwijndrecht. Antwoord 7 Ja. Door ProRail zijn beheersmaatregelen getroffen en is onder meer een integraal manager als eindverantwoordelijke voor Kijfhoek aangesteld. De...
2018D43547
Antwoord op vragen van het lid Van Tongeren over de veiligheidssituatie op rangeerterrein Kijfhoek
Kijfhoek heeft vernietigd1? Zo ja, wat zijn de consequenties van deze uitspraak voor de veiligheid van omwonenden? Antwoord 1 Ik ben met deze uitspraak bekend. Voorop staat dat het emplacement Kijfhoek aan alle wettelijk gestelde eisen...
2014D12823
Antwoord op vragen van de leden Gijs van Dijk en Kuiken over treinen met gevaarlijke stoffen in Brabant
toename van goederen- en giftreinen langs het spoor van ’s-Hertogenbosch richting Eindhoven en Helmond zal gaan komen? Antwoord 5 De verwachting is dat goederentreinen die nu vanaf Kijfhoek via Breda en Tilburg naar Eindhoven/Helmond en vice...
2020D32493
Antwoord vragen Van der Werf en Haverkamp over de veiligheid van rangeerterreinen
onderzoek gevaarlijke stoffen werden aangetroffen (Delfzijl, Kijfhoek, Rotterdam-Botlek, -Europoort, -Maasvlakten, -Pernis, -Waalhaven Zuid en -IJsselmonde, Sloehaven en Venlo), werden overtredingen geconstateerd? Antwoord 5 De overtredingen zijn geconstateerd op de emplacementen Sloehaven I en II, Maasvlakte...
2011D39866
Antwoord op vragen van de leden Smaling en Bashir over de gebrekkige informatie bij het vervoeren van gevaarlijke stoffen over het spoor
voor u aanleiding de VEZA-boog weer op de agenda te zetten, zodat goederentreinen die van Vlissingen naar Antwerpen rijden niet onnodig twee keer op en neer van Roosendaal naar Dordrecht hoeven te rijden om te rangeren...
2015D29942
Antwoord op vragen van het lid Minhas over het bericht ‘Bouw brandblusinstallatie Waalhaven Zuid op losse schroeven’
wikkelen, maar de mogelijkheden daarvoor zijn beperkt wanneer Waalhaven Zuid gesloten zou worden voor het rangeren met gevaarlijke stoffen. Dit wordt onder andere belemmerd omdat emplacement Kijfhoek vanaf 2023 voor langere tijd minder capaciteit heeft vanwege...
2022D10891
Antwoord op vragen van het lid Minhas over het bericht Chaos na opnieuw ‘computerblunder’ bij ProRail, ‘Het back-upsysteem moet werken’
ProRail rapporteerde toen dat het adviesbureau concludeerde dat de ICT-systemen robuust zijn. Alle aanbevelingen met betrekking tot de ICT die nodig is voor de logistiek om treinen te rijden zijn naar aanleiding van dit onderzoek doorgevoerd...
2022D34002
Antwoord op vragen van het Lid De Rouwe over Keyrail
aan al deze issues zal de versterking van de ketenregie en het één loket voor alle spoorgoederen-vervoerders een belangrijke bijdrage moeten leveren. Op dit moment zijn er nog twee loketten, namelijk Keyrail voor de havenspoorlijn in...
2014D00881
Antwoord vragen Elissen en De Jong over grote problemen op het spoor
tussen berekening van en controle op de punctualiteitscijfers. In antwoord 3 ga ik hier uitgebreider op in. Een strafrechtelijk onderzoek is niet aan de orde. Vraag 3 Kan een treindienstleider de punctualiteitscijfers achteraf beinvloeden? Zo ja...
2012D22085
Antwoord op vragen van de leden Paulus Jansen, Poppe en Roemer over het ongeluk met een LPG-trein in Italië
de belangrijkste spoortrajecten waarover brandbaar gas (waaronder LPG) wordt vervoerd: • Rotterdam – Zevenaar/grens (circa 3100 eenheden in 2008), • Rotterdam – Venlo/grens (circa 4200 eenheden in 2008), • Vlissingen – Kijfhoek (circa 4000 eenheden in...
2009D38792
Antwoord op vragen van de leden Hoogland en Van Helvert over onjuiste informatie over treinen met gevaarlijke stoffen
in totaal 412 inspecties. Deze zijn niet uitgesplitst naar de inhoud van de ladingen van goederentreinen op rangeertreinen. In het eerste half jaar van 2015 zijn er door ProRail tussen de 15 en 20 controles per...
2015D29941
Antwoord op vragen van het lid Alkaya over het nieuws dat spitstreinen niet rijden vanwege het tekort aan verkeersleiders
omgeving kunnen werken. – De voorgenomen samenvoeging van een aantal posten is uitgesteld. Dit leidde tot onrust en dreigend verloop van personeel. Samen met medewerkers gaan we kijken naar dit vraagstuk. Alleen de samenvoeging van de...
2021D45922
Antwoord op vragen van het lid Madlener over werksfeer en problemen bij de verkeersleiding van ProRail
Antwoord op vragen van het lid Madlener over werksfeer en problemen bij de verkeersleiding van ProRail. Samen met medewerkers gaan we kijken naar dit vraagstuk. Alleen de samenvoeging van de posten in Rotterdam en Kijfhoek gaat...
2021D45919
Antwoord op vragen van de leden Hoogland, Vermue en Albert de Vries over berichten dat er steun van Europa te verwachten is voor twee goederenspoorverbindingen die de Zeeuwse havens kunnen aansluiten op het spoorwegnet van de Antwerpse en de Gentse haven
een nader onderzoek naar de aanleg van een spoorverbinding Vlissingen – Antwerpen (de zogeheten «VeZA-boog») niet rechtvaardigt. Daar komt nog bij dat het «onnodig twee keer op en neer rijden» tussen Roosendaal en Kijfhoek inmiddels niet...
2016D45809