Zoekresultaten (17)
U zoekt op ‘kijfhoek’ U zoekt in Kamerstukken, Kamervragen, Antwoord schriftelijke vragen
Antwoord op vragen van de leden Paulus Jansen, Poppe en Roemer over het ongeluk met een LPG-trein in Italië
de belangrijkste spoortrajecten waarover brandbaar gas (waaronder LPG) wordt vervoerd: • Rotterdam – Zevenaar/grens (circa 3100 eenheden in 2008), • Rotterdam – Venlo/grens (circa 4200 eenheden in 2008), • Vlissingen – Kijfhoek (circa 4000 eenheden in...
2009D38792
Antwoord vragen Van der Werf en Haverkamp over de veiligheid van rangeerterreinen
rol in het tijdig en juist verstrekken van informatie over de aanwezigheid van wagens met gevaarlijke stoffen op emplacementen. Naar aanleiding van de brand op Kijfhoek op 14 januari jl. heeft ProRail besloten om de regelgeving...
2011D39866
Antwoord op vragen van het lid Bashir over de opvolging van adviezen van de Onderzoeksraad voor Veiligheid over het spoor
Antwoord op vragen van het lid Bashir over de opvolging van adviezen van de Onderzoeksraad voor Veiligheid over het spoor. Sinds 2004 (naar aanleiding van de botsing te Amsterdam op 21 mei) verricht de Spoorbranche grote...
2012D04645
Antwoord vragen Elissen en De Jong over grote problemen op het spoor
tussen berekening van en controle op de punctualiteitscijfers. In antwoord 3 ga ik hier uitgebreider op in. Een strafrechtelijk onderzoek is niet aan de orde. Vraag 3 Kan een treindienstleider de punctualiteitscijfers achteraf beinvloeden? Zo ja...
2012D22085
Antwoord vragen van de leden Hoogland en Tanamal over het bericht “fouten bij chloortransport Amersfoort”
worden gecontroleerd. Vraag 5 Wat is de betekenis van een 100% controle? Antwoord 5 Een 100% controle houdt in dat er niet steekproefsgewijs, zoals bij de reguliere transporten, maar bij elk individueel transport wordt gecontroleerd. Er...
2013D25263
Antwoord op vragen van het Lid De Rouwe over Keyrail
aan al deze issues zal de versterking van de ketenregie en het één loket voor alle spoorgoederen-vervoerders een belangrijke bijdrage moeten leveren. Op dit moment zijn er nog twee loketten, namelijk Keyrail voor de havenspoorlijn in...
2014D00881
Antwoord op vragen van het lid Van Tongeren over de veiligheidssituatie op rangeerterrein Kijfhoek
Antwoord op vragen van het lid Van Tongeren over de veiligheidssituatie op rangeerterrein Kijfhoek. Ik ben voornemens om rangeeremplacementen voor het spoor onder algemene regels in het Activiteitenbesluit onder de Omgevingswet te brengen zodat er...
2014D12823
Antwoord op vragen van de leden De Boer en Remco Dijkstra over de veiligheidssituatie op rangeerterrein Kijfhoek
om de veiligheidssituatie in Kijfhoek te bespreken? Antwoord 5 Ja. Deze gesprekken zijn inmiddels gestart. Ik ben bereid mee te werken aan een bondig kader met werkafspraken bij Kijfhoek. Dit betreft afspraken tussen de daarbij...
2014D12811
Antwoord op vragen van de leden Hoogland en Van Helvert over onjuiste informatie over treinen met gevaarlijke stoffen
in totaal 412 inspecties. Deze zijn niet uitgesplitst naar de inhoud van de ladingen van goederentreinen op rangeertreinen. In het eerste half jaar van 2015 zijn er door ProRail tussen de 15 en 20 controles per...
2015D29941
Antwoord op vragen van de leden Smaling en Bashir over de gebrekkige informatie bij het vervoeren van gevaarlijke stoffen over het spoor
voor u aanleiding de VEZA-boog weer op de agenda te zetten, zodat goederentreinen die van Vlissingen naar Antwerpen rijden niet onnodig twee keer op en neer van Roosendaal naar Dordrecht hoeven te rijden om te rangeren...
2015D29942
Antwoord op vragen van de leden Hoogland, Vermue en Albert de Vries over berichten dat er steun van Europa te verwachten is voor twee goederenspoorverbindingen die de Zeeuwse havens kunnen aansluiten op het spoorwegnet van de Antwerpse en de Gentse haven
een nader onderzoek naar de aanleg van een spoorverbinding Vlissingen – Antwerpen (de zogeheten «VeZA-boog») niet rechtvaardigt. Daar komt nog bij dat het «onnodig twee keer op en neer rijden» tussen Roosendaal en Kijfhoek inmiddels niet...
2016D45809
Antwoord op vragen van het lid Amhaouch over de veiligheid op rangeerterrein Kijfhoek in Zwijndrecht
Antwoord op vragen van het lid Amhaouch over de veiligheid op rangeerterrein Kijfhoek in Zwijndrecht. Antwoord 7 Ja. Door ProRail zijn beheersmaatregelen getroffen en is onder meer een integraal manager als eindverantwoordelijke voor Kijfhoek aangesteld. De...
2018D43547
Antwoord op vragen van de leden Gijs van Dijk en Kuiken over treinen met gevaarlijke stoffen in Brabant
toename van goederen- en giftreinen langs het spoor van ’s-Hertogenbosch richting Eindhoven en Helmond zal gaan komen? Antwoord 5 De verwachting is dat goederentreinen die nu vanaf Kijfhoek via Breda en Tilburg naar Eindhoven/Helmond en vice...
2020D32493
Antwoord op vragen van het lid Alkaya over het nieuws dat spitstreinen niet rijden vanwege het tekort aan verkeersleiders
omgeving kunnen werken. – De voorgenomen samenvoeging van een aantal posten is uitgesteld. Dit leidde tot onrust en dreigend verloop van personeel. Samen met medewerkers gaan we kijken naar dit vraagstuk. Alleen de samenvoeging van de...
2021D45922
Antwoord op vragen van het lid Madlener over werksfeer en problemen bij de verkeersleiding van ProRail
Antwoord op vragen van het lid Madlener over werksfeer en problemen bij de verkeersleiding van ProRail. Samen met medewerkers gaan we kijken naar dit vraagstuk. Alleen de samenvoeging van de posten in Rotterdam en Kijfhoek gaat...
2021D45919