Zoekresultaten (23)
U zoekt op ‘kijfhoek’ U zoekt in Kamerstukken, Brieven regering, Vaste commissie voor Infrastructuur en Milieu
Reactie op de gewijzigde motie van het lid van Tongeren n.a.v. de brand op rangeerterrein Kijfhoek in de nacht van 13 op 14 januari 2011 (Kamerstuk 26956, Nr 105)
Reactie op de gewijzigde motie van het lid van Tongeren n.a.v. de brand op rangeerterrein Kijfhoek in de nacht van 13 op 14 januari 2011 (Kamerstuk 26956, Nr 105). een zogenaamde «kan»-bepaling. Het bestuur van een...
2012D28542
Voortgang Betuweroute
de onderhoudsactiviteiten efficiënter kunnen worden uitgevoerd, zijn de kosten voor onderhoud in 2011 gedaald met 20%. Keyrail werkt aan verdere verlaging van deze kosten. Overige restpunten In mijn vorige brief beschreef ik ook de voortgang op...
2012D10394
27e Voortgangrapportage en de eindevaluatie van de Betuweroute als Groot Project
van het probleem. V&W heeft in deze een procesverantwoordelijkheid. Wat de kosten voor de oplossing zijn, moet nog blijken uit het plan van aanpak. 3. Wissels Kijfhoek Door de lay-out van de wissels, die Kijfhoek verbinden...
2010D16336
Betuweroute: voortgangsrapportage 28
dat in het voorjaar al was geconstateerd. Dit is te laag; de betrokken partijen laten momenteel de problemen onderzoeken en beslissen daarna welke maatregelen zullen worden getroffen. Wissels Kijfhoek Vooralsnog blijft de snelheidsbeperking voor de wissels...
2010D39057
Uitvoering motie Dijksma/Aptroot (32404, nr. 22) in het kader van PHS over maximaal benutten Betuweroute
grenzen te passeren. Er wordt gewerkt aan het oplossen van de resterende knelpunten. Zo worden in Nederland de zogenaamde eilanden opgeheven: bij Zevenaar en Barendrecht (Kijfhoek) wordt ERTMS aangelegd en bij Zevenaar wordt 1...
2011D04816
Voortgang Betuweroute
op corridor Rotterdam- Genua Om het doorgaande internationale treinverkeer te faciliteren, zijn in Europees verband afspraken gemaakt om de corridor Rotterdam-Genua van ERTMS te voorzien. De Betuweroute is van ERTMS voorzien. Zodra op de «ATB-eilanden» te...
2013D22871
3e Voortgangsrapportage ERTMS
de andere lijnen die binnen het programma vallen en het Programma Hoogfrequent Spoorvervoer. Het programma acht de implementatie van ERTMS op de andere TEN-T 2020 corridor Kijfhoek – Belgische grens volgens de huidige inzichten in 2020...
2015D36515
Goedkeuring implementatieplannen spoorgoederencorridors Rotterdam-Genua en Rotterdam-Lyon
die na januari 2014 worden ingediend. Daarnaast is in de besluitvorming over het corridor implementatieplan door de verantwoordelijke Ministers voor de spoorgoederencorridor Rotterdam-Genua een nieuwe gezamenlijke doelstelling afgesproken om ERTMS op de gehele corridor te realiseren...
2014D05054
Reactie op brieven van FNV Spoor en personeel Keyrail m.b.t. concessie voor Betuweroute en Goederenloket 2013
Keyrail en ProRail heeft plaatsgevonden. Brieven personeel Keyrail en FNV Spoor FNV Spoor schreef haar brief van 7 maart 2012 mede namens een deel van het ProRail-personeel dat is gedetacheerd bij Keyrail en werkzaam is op...
2012D22086
Uitvoeringsprogramma Modernisering Omgevingsveiligheid 2015-2018
Uitvoeringsprogramma Modernisering Omgevingsveiligheid 2015-2018. De urgentie voor de modernisering van omgevingsveiligheid is niet alleen een antwoord op incidenten bij bedrijven als Odfjell en Chemiepack Moerdijk of op de ethanolbrand op het spooremplacement Kijfhoek. Dan gaat...
2014D47588
Registratie gevaarlijke stoffen op het spoor
bevolkingsdichtheid in de omgeving, het soort vervoer dat er plaatsvindt en de ongevalscenario’s die er kunnen plaatsvinden. Op 8 februari jl. is er in een bestuurlijk overleg op hoofdlijnen overeenstemming bereikt over de voorzieningen per type...
2017D05342
Stand van zaken beheersing van het Programma ERTMS
Voor het traject Amsterdam – Meteren had ik u al geïnformeerd dat het niet in 2020 zal worden gerealiseerd. Het Programma heeft aangegeven dat in de nieuwe uitrolstrategie het traject Tweede Kamer, vergaderjaar 2015–2016, 33 652...
2016D29067
Vervolg exploitatie Betuweroute en voortgangsinformatie. De vertrouwelijk bijlage is ter vertrouwelijke inzage gelegd, alleen voor de leden, bij het Centraal Informatiepunt van de Tweede Kamer der Staten-Generaal
is die vanuit de Europese verordening: de capaciteitsverdeling voor internationale goederentreinen. Daarnaast kan ook worden gedacht aan de capaciteitsverdeling voor nationale goederentreinen. Ten slotte moet nog onder meer de geografische scope worden vastgesteld (Kijfhoek valt...
2011D35759
Declaration of Rotterdam over de ontwikkeling van spoorgoederencorridors
Kamer der StatenGeneraal. Tweede Kamer, vergaderjaar 2009–2010, 21 501-33, nr. 282 1 verdere ontwikkeling van ERTMS conform de afspraken die de Europese Commissie met de Europese industrie heeft gemaakt in 2008. Voor Nederland geldt dat de...
2010D27895
Uitrolstrategie ERTMS
wanneer wordt vastgehouden aan de eerder vastgestelde TEN-T verplichtingen. Daarnaast sluit de door het programma geadviseerde uitrolvolgorde goed aan bij de plannen van België en Duitsland. Met België zijn concrete gesprekken gaande over het starttraject bij...
2016D35644