Zoekresultaten (25)
U zoekt op ‘makkelijk lerenden’ U zoekt in Kamerstukken, Brieven regering, Vaste commissie voor Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
Het vervolgonderwijs als waaier
Het vervolgonderwijs als waaier. In 2023 nam de instroom toe met ruim twintig procent.10 Om studenten gedurende hun hele (werkende) leven makkelijker te kunnen laten bewegen binnen de waaier van vervolgonderwijs, kan gekeken worden of opleidingen...
2024D12192
Schriftelijke antwoorden op vragen gesteld tijdens de eerste termijn van de begrotingsbehandeling van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap op 16 januari 2024
kunnen de studenten de deelcertificaten vervolgens verzilveren als zij de pabo gaan volgen. Het werken met leeruitkomsten maakt het in de toekomst voor studenten gemakkelijker die deelcertificaten om te zetten in vrijstellingen op de opleiding. Uiteindelijk...
2024D01107
Kansrijk opleiden - het verbeteren van de aansluiting tussen het mbo en de arbeidsmarkt
in het voorstel gedurende hun opleiding hun keuze voor een keuzedeel maken of aanpassen. Verder wordt voorgesteld dat scholen voortaan gemakkelijker de opleiding aan kunnen laten sluiten op behoeften van studenten die al over relevante leer...
2023D49138
Periodieke voortgang onderwijshuisvesting najaar 2023
Periodieke voortgang onderwijshuisvesting najaar 2023. We werken daarom met een gefaseerde en lerende opbouw en zullen regelmatig evalueren of de gekozen richting nog steeds passend is. In de eerste opbouwfase (in ieder geval tot 2026) valt...
2023D47853
Uitwerking Actieplan voorkomen voortijdig schoolverlaten en begeleiden naar een kansrijke toekomst
stand van zaken ten aanzien van deze maatregelen. 5. Betere begeleiding naar werk voor jongeren met en zonder diploma Met name vsv’ers en jongeren uit het praktijkonderwijs, het vso, mbo entree en bol-2 opleidingen komen minder...
2023D44418
Vervolgaanpak Programma School en Omgeving
Vervolgaanpak Programma School en Omgeving. In sommige wijken, zoals in Rotterdam Zuid, zien we al hoeveel dit kan betekenen voor de kinderen. Daar zien we dat leerlingen aan verschillende activiteiten meedoen waar ze anders niet of...
2023D31361
Integrale aanpak sociale veiligheid in hoger onderwijs en wetenschap
aan de NLA. De NLA kan dan deze signalen gebruiken voor haar risicogerichte toezicht. 5. Stimulering samenwerking universiteiten en hogescholen Ik heb eerder in deze brief benoemd dat instellingen voor hoger onderwijs primair zelf verantwoordelijk zijn...
2023D24777
Voortgang Masterplan basisvaardigheden voor het funderend onderwijs
over basisvaardigheden en praktische tips Ik wil dat op elke school gebruik wordt gemaakt van leermiddelen die voor de praktijksituatie en populatie het meest effectief zijn, zeker voor taal en rekenen. Informatie hierover blijkt nog niet...
2022D49002
Tweede voortgangsrapportage Nationaal Programma Onderwijs (NP Onderwijs) in het mbo en hoger onderwijs en onderzoek
gemakkelijker voor instellingen om de verbinding te maken met structurele middelen en zaken als natuurlijk personeelsverloop in de organisatie. Ook kunnen we zo gezamenlijk de «geleerde lessen» uit deze bijzondere periode beter borgen. Ik wil...
2022D22990
Digitalisering in het funderend onderwijs
voor scholen die hiermee aan de slag willen een overzicht van relevante tools, artikelen en publicaties opgesteld.4 Kansen voor onderwijskwaliteit De ervaring en geleerde lessen van de afgelopen periode kunnen scholen benutten voor een doordachte inzet...
2021D35262
Toezegging gedaan tijdens het AO MBO en Praktijkonderwijs van 13 januari 2021 over het vijfpuntenplan voor het mbo van het lid Van Meenen
Toezegging gedaan tijdens het AO MBO en Praktijkonderwijs van 13 januari 2021 over het vijfpuntenplan voor het mbo van het lid Van Meenen. 488 6 In dit kader verwijs ik ook naar het traject «Anders Verantwoorden»...
2021D07999
Resultaten van de uitvoering van instellingsaccreditatie
werving en professionalisering van de staf. 1.6 Leermiddelen en ondersteuning van studenten Instellingen dienen te beschikken over toereikende financiering voor leeren onderwijsactiviteiten en zeker te stellen dat er toereikende en makkelijk toegankelijke leermiddelen alsmede ondersteuning voor...
2021D06372
Rapport monitoringsonderzoek subsidieregeling (hoog)begaafden eerste meting over 2019-2020
Nr. 392 BRIEF VAN DE MINISTER VOOR BASIS- EN VOORTGEZET ONDERWIJS EN MEDIA Aan de Voorzitter van de Tweede Kamer der Staten-Generaal Den Haag, 17 december 2020 Tijdens het voortgezet schriftelijk overleg over de ondersteuning van...
2020D53199
Uitvoering van diverse moties en toezeggingen op het gebied van het funderend onderwijs en lerarenbeleid
ik de motie als afgedaan. Motie Rudmer Heerema over een sanctiebeleid voor scholen die nog steeds een eigen bijdrage vragen aan ouders van hoogbegaafde kinderen Tijdens het Voortgezet schriftelijk overleg Ondersteuning van zeer makkelijk lerende of...
2020D29447
Reactie op de brief van het Kenniscentrum voor Makkelijk Lerenden inzake VSO Ondersteuning van zeer makkelijk lerende of (hoog)begaafde kinderen in het onderwijs (herdruk)
Reactie op de brief van het Kenniscentrum voor Makkelijk Lerenden inzake VSO Ondersteuning van zeer makkelijk lerende of (hoog)begaafde kinderen in het onderwijs (herdruk). 31 497 Passend onderwijs Nr. 365 herdruk Brief van de minister voor...
2020D28605