Zoekresultaten (66)
U zoekt op ‘asscher’ U zoekt in Kamerstukken, Brieven regering, Vaste commissie voor Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
Kansrijk opleiden - het verbeteren van de aansluiting tussen het mbo en de arbeidsmarkt
studenten een kansrijke keuze maken, is het van belang dat aangeboden opleidingen voldoende arbeidsmarktperspectief bieden en doelmatig zijn. De mbo-sector heeft hierin zelf een grote rol. Op verzoek van SBB heeft de Taskforce Asscher, met...
2023D49138
Beleidsreactie op het rapport van de Inspectie van het Onderwijs over onderwijs aan Oekraïense leerlingen in primair en voortgezet onderwijs
de inspectie sluiten nauw aan bij andere recente rapporten. Zo constateert ook Unicef Nederland5 dat samenwerking een kritische factor is bij het opschalen van het onderwijsaanbod, dat nog niet overal voldoende onderwijsplekken beschikbaar zijn en dat...
2023D27339
Kansrijk opleiden – macrodoelmatigheidsbeleid mbo
Advies Kansrijk Opleiden Het beleid rondom macrodoelmatigheid is ingericht op basis van zelfregulering binnen de sector. In het voorjaar van 2022 is door de Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs Bedrijfsleven (SBB) de Taskforce Asscher (hierna: Taskforce) ingesteld, bestaande uit...
2022D56188
Beleidsmatige mutaties na Najaarsnota 2022
9 miljoen van de CA-middelen voor veilig digitaal onderwijs niet gerealiseerd op Artikel 4. CA Samenwerkorganisatie Beroepsonderwijs (SBB) In 2022 wordt € 1,7 miljoen van de CA-middelen voor SBB in het kader van de CA-middelen voor...
2022D55243
Advies Kansrijk Opleiden van de Taskforce Doelmatigheid
Nr. 541 BRIEF VAN DE MINISTER VAN ONDERWIJS, CULTUUR EN WETENSCHAP Aan de Voorzitter van de Tweede Kamer der Staten-Generaal Den Haag, 22 november 2022 Vandaag heb ik het advies Kansrijk Opleiden van de Taskforce Doelmatigheid...
2022D49144
Macrodoelmatigheid mbo
Macrodoelmatigheid mbo. In mijn brief in het najaar ga ik dan concreet in op hoe we het macrodoelmatigheidsbeleid in het mbo kunnen optimaliseren. Macrodoelmatigheidsbeleid mbo Het is van groot belang dat het opleidingsaanbod van het mbo...
2022D31371
Kaders van de Werkagenda mbo
Op dit moment is de sector zelf aan de slag om de werkwijze voor zelfregulering opnieuw in te richten. De SBB heeft daarvoor een taskforce opgericht met onderwijs en bedrijfsleven, onder leiding van Lodewijk Asscher...
2022D31359
Eindrapport 'Evaluatie uitvoering motie Asscher' (Kamerstuk 35000-VIII-95)
Eindrapport 'Evaluatie uitvoering motie Asscher' (Kamerstuk 35000-VIII-95). Het extra geld heeft geleid tot welkome lokale verbeteringen, maar voor algemene en brede versterking van het bibliothekenstelsel is meer nodig. Hierover zal ik uw Kamer zoals eerder...
2022D30598
Monitor Wet stelsel openbare bibliotheekvoorzieningen 2019-2020
hebben een lager bereik onder de jeugd dan bibliotheken die dat niet doen. Het heffen van jeugdcontributie verhoudt zich niet met de brede maatschappelijke wens en noodzaak het lezen onder de jeugd te stimuleren. De Tweede...
2021D36474
Digitalisering in het funderend onderwijs
leuker en effectiever kan maken. In dit kader werk ik met de Staatssecretaris van EZK, de sectorraden, bonden, beroepsorganisaties en uitvoerende expertorganisaties aan voorstellen voor de tweede ronde van het Groeifonds om doordachte digitalisering van het...
2021D35262
Voortgang Onderwijs, Cultuur en Wetenschap in het Caribisch deel van het Koninkrijk
in Caribisch Nederland wordt als punt van aandacht meegegeven aan het volgende kabinet. Kijkend naar de stimuleringsbedragen die gehanteerd zijn bij de motie van de leden Aartsen en Asscher voor het behoud van bibliotheken in kleine...
2021D28564
Arbeidsmarkt in de mediasector
zal ik de FPC of een vorm daarvan (naar voorbeeld van de publieke omroepen), evenals de wenselijkheid van alternatieve laagdrempelige geschillenbeslechting bij geschillen over auteursrechtvergoedingen onder de aandacht blijven brengen. 6. Cao Cameramensen Zoals toegezegd aan...
2020D47178
Continuïteit van onderwijs in schooljaar 2020/21: extra hulp voor de klas, verbeterde naleving maatregelen
Continuïteit van onderwijs in schooljaar 2020/21: extra hulp voor de klas, verbeterde naleving maatregelen. Financiële ondersteuning po, vo en mbo voor extra hulp voor de klas ten gevolge van COVID-19 in regionaal verband Ook dit schooljaar...
2020D46066
Rapport onderzoek toegankelijkheid culturele instellingen voor mensen met een beperking
2020 Met deze brief bied ik u het eindrapport «Onbeperkt cultuur beleven» van het onderzoek naar toegankelijkheid van culturele instellingen voor mensen met een beperking aan (fase 2)1. Met het eindrapport is uitvoering gegeven aan de...
2020D39031
Besluitvorming culturele basisinfrastructuur 2021-2024
Naar aanleiding van deze motie verleen ik deze instelling voor de periode 2021–2024 buiten de BIS een projectsubsidie van € 500.000,– per jaar. De motie van de leden Asscher en Belhaj verzoekt mij erop toe te...
2020D35333