Motie : Motie van de leden Van Meenen en Rog over prioriteiten bij de verbetering van het curriculum
31 293 Primair Onderwijs
Nr. 522
MOTIE VAN DE LEDEN VAN MEENEN EN ROG
Voorgesteld 16 juni 2020
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
constaterende dat de Staat van het Onderwijs opnieuw waarschuwt voor dalende niveaus
op basisvaardigheden zoals taal, rekenen en burgerschap;
constaterende dat volgens OESO-onderzoek 24% van de 15-jarigen dusdanig laaggeletterd
is dat zij niet voldoende kunnen meekomen in de maatschappij;
overwegende dat dit verstrekkende gevolgen kan hebben in het verdere leven en hiermee
gestapelde problematiek kan ontstaan op gebied van werk, zorg, wonen, schulden en
welzijn;
verzoekt de regering, om bij de verbetering van het curriculum eerste en hoogste prioriteit
te geven aan de basiskennis en -vaardigheden Nederlands, rekenen/wiskunde, Engels
en burgerschap,
en gaat over tot de orde van de dag.
Van Meenen
Rog
Ondertekenaars
-
Eerste ondertekenaar
P.H. van Meenen, Tweede Kamerlid -
Mede ondertekenaar
M.R.J. Rog, Tweede Kamerlid