Algemeen overleg
Verzameloverleg: Administratieve lasten/regeldruk / Governance/gegevensuitwisseling in de zorg/gegevensbescherming / Innovatie/verspilling in de zorg
Algemeen overleg: "Verzameloverleg: Administratieve lasten/regeldruk / Governance/gegevensuitwisseling in de zorg/gegevensbescherming / Innovatie/verspilling in de zorg"Deze vergadering is geweest30 mei 2018
13:30 - 17:30 uur
Locatie: Troelstrazaal
Commissie: Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Spreektijd per fractie maximaal 5 minuten
Bijlagen
Convocatie commissieactiviteit
Download 7e Herziene convocatie Verzameloverleg: Administratieve lasten/regeldruk / Governance/gegevensuitwisseling
in de zorg/gegevensbescherming / Innovatie/verspilling in de zorg - 30 mei 2018 -
13.30-17.30 uur - agendapunt toegevoegd
Verslag van een algemeen overleg
Download Verslag van een algemeen overleg, gehouden op 30 mei 2018, over Administratieve lasten/regeldruk
/ Governance/gegevensuitwisseling in de zorg/gegevensbescherming / Innovatie/verspilling
in de zorg
Bewindsperso(o)n(en)
H.M. de Jonge
minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport
minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport
B.J. Bruins
minister voor Medische Zorg
minister voor Medische Zorg
Deelnemers
Voorzitter
W.J.H. Lodders (VVD)
W.J.H. Lodders (VVD)
H.P.M. Hijink
(SP)
M. Agema
(PVV)
P.A. (Pia) Dijkstra
(D66)
A. (Aukje) de Vries
(VVD)
J.A.M.J. van den Berg
(CDA)
F.M. van Kooten-Arissen
(PvdD)
C.E. Ellemeet
(GroenLinks)
R.K. Dik-Faber
(ChristenUnie)
Agendapunten
1
ADMINISTRATIEVE LASTEN
2
3
Stand van zakenbrief moties en toezeggingen (Voor wat betreft de onderdelen die betrekking
hebben op dit algemeen overleg.)
Te behandelen:
4
5
Voortgang aanpak administratieve lasten in de maatschappelijke ondersteuning en de
jeugdhulp
Te behandelen:
6
7
8
9
Uitvoering van de motie van de leden Markuszower en Agema over uitkomsten uit projecten
vatten in concrete voorstellen voor het schrappen van regels
Te behandelen:
10
Vermindering administratieve lasten voor apothekers en zorgverzekeraars door actualisatie
bijlage 2 Regeling zorgverzekering
Te behandelen:
11
GOVERNANCE/GEGEVENSUITWISSELING IN DE ZORG/GEGEVENSBESCHERMING
12
Stand van zakenbrief moties en toezeggingen (Voor wat betreft de onderdelen die betrekking
hebben op dit algemeen overleg.)
Te behandelen:
13
Stand-van-zaken m.b.t. de aangehouden motie van de leden Keijzer en Potters over disfunctionerende
bestuurders in de ouderenzorg en gehandicaptenzorg (Kamerstuk 34550-XVI-51)
Te behandelen:
14
Reactie op de motie van de leden Keijzer en Potters over disfunctionerende bestuurders
in de ouderenzorg en gehandicaptenzorg
Te behandelen:
15
IGZ-rapport 'Goed bestuur en veilige cultuur; vereisten voor goede zorg. Raad van
bestuur UMC Utrecht teveel op afstand'
Te behandelen:
16
17
Reactie op verzoek van het lid Marijnissen, gedaan tijdens de Regeling van Werkzaamheden
van 30 mei 2017, over misstanden bij de Thomashuizen
Te behandelen:
18
19
20
21
Stand van zakenbrief moties en toezeggingen (Voor wat betreft de onderdelen die betrekking
hebben op dit algemeen overleg.)
Te behandelen:
22
Antwoord op vragen commissie over het afschrift brief aan de Eerste Kamer over het
ontwerp van het Besluit elektronische gegevensverwerking door zorgaanbieders
Te behandelen:
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
INNOVATIE/VERSPILLING IN DE ZORG
33
34
35
36
37
38
39
40
41
Rapportage 'Verbetersignalement Zorg in de laatste levensfase bij mensen met ongeneeslijke
darm of longkanker'
Te behandelen:
42
43
44
Reactie op verzoek commissie inzake het advies 'Onderzoek waarvan je beter wordt'
van de Gezondheidsraad
Te behandelen:
45
46