Rondetafelgesprek : Rondetafelgesprek Passend onderwijs

De vergadering is geweest

27 juni 2018
16:30 - 18:45 uur
Locatie: Groen van Prinstererzaal
Commissie: Onderwijs, Cultuur en Wetenschap

Bijlage

Deelnemers

  • J.Z.C.M. Tielen (VVD)
  • R.J. (Rudmer) Heerema (VVD)
  • H.J. Beertema (PVV)
  • M.R.J. Rog (CDA)
  • P.H. van Meenen (D66)
  • E.M. Westerveld (GroenLinks)
  • J.P. Kwint (SP)
  • K.A.E. van den Hul (PvdA)
  • E.E.W. Bruins (ChristenUnie)
  • L. van Raan (PvdD)
  • R. Bisschop (SGP)

Agendapunten

  1. 1

    Genodigdenlijst Ronde II en III

    Ronde II     16.45 – 17.45 uur (OPENBARE VERGADERING)
    (Bestuurders en leraren in het Passend Onderwijs)
     
    Vraagstelling:
    • Ervaart u / bent u van mening dat de doelen van passend onderwijs worden gehaald?
      • Duidelijkheid over ondersteuningsaanbod,
      • Minder bureaucratie,
      • Goede docenten voor de klas,
      • Geen thuiszitters,
      • Betere afstemming onderwijs en zorg
    • Wat gaat er beter dan voor de invoering van passend onderwijs?
    • Wat gaat er slechter? Waar loopt u tegenaan?
    • Wat moet er gebeuren om het stelsel te verbeteren? Wat kunnen de school (leraren, schoolleiders en schoolbesturen), het samenwerkingsverband en de overheid (Rijk en/of gemeenten) hierin (zelf) betekenen?
     
    Genodigden:
    Bestuurders/schoolleiders
    • Dave Ensberg- Voorzitter College van Bestuur Stichting Biezonderwijs
    • René Stallinga, directeur Davinci Eemland, expertisecentrum hoogbegaafden
    • Eva Naaijkens, schoolleider van de basisschool Alan Turing in Amsterdam
       
      Leraren
    • Jan Baars, docent VSO / Park College, Alphen aan den Rijn
    • Lishe Los, 1ste graads docent maatschappijleer op een categoraal vmbo met 58 nationaliteiten in een achterstandswijk in Amsterdam
     
    Ronde III     17.45 – 18.45 uur
    (Organisaties en samenwerkingsverbanden)
     
    Vraagstelling:
    • Ervaart u / bent u van mening dat de doelen van passend onderwijs worden gehaald?
      • Duidelijkheid over ondersteuningsaanbod,
      • Minder bureaucratie,
      • Goede docenten voor de klas,
      • Geen thuiszitters,
      • Betere afstemming onderwijs en zorg
    • Wat gaat er beter dan voor de invoering van passend onderwijs?
    • Wat gaat er slechter? Waar loopt u tegenaan?
    • Wat moet er gebeuren om het stelsel te verbeteren? Wat kunnen de school (leraren, schoolleiders en schoolbesturen), het samenwerkingsverband en de overheid (Rijk en/of gemeenten) hierin (zelf) betekenen?
    • Bent u van mening dat alle beschikbare financiële middelen (goed) worden besteed door de samenwerkingsverbanden?
     
     
    Genodigden:
     
    Organisaties
    • Illya Soffer, Iederin: Netwerk voor mensen met een beperking of chronische ziekte
    • Sjoerd Wind, ouder en nauw betrokken bij actieplan hoogbegaafden
     
    Samenwerkingsverbanden
    • Barend Verkerk (VO) – directeur samenwerkingsverband vo/vso midden-Holland & Rijnstreek
    • Henk Keesenberg PO en VO),  manager/coördinator van het SWV 2305PO en SWV2305VO.
  2. 2

    Position papers

    Te behandelen:

    Loading data

    Loading data

    Loading data

    Loading data

    Loading data