Lijst van vragen : Verslag houdende een lijst van vragen over de Wijziging van de begrotingsstaten van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (XII) voor het jaar 2021 (wijziging samenhangende met de Voorjaarsnota) (Kamerstuk 35850-XII)
2021D22865 VERSLAG HOUDENDE EEN LIJST VAN VRAGEN
De vaste commissie voor Infrastructuur en Waterstaat heeft een aantal vragen voorgelegd
aan de Minister van Infrastructuur en Waterstaat inzake de Wijziging van de begrotingsstaten van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat
(XII) voor het jaar 2021 (wijziging samenhangende met de Voorjaarsnota) (Kamerstuk 35 850-XII, nr. 1-2).
De voorzitter van de commissie, Agnes Mulder
Adjunct-griffier van de commissie, Schuurkamp
Nr
Vraag
1
Is er zicht op verlenging van de beschikbaarheidsvergoeding na 2022?
2
Kunt u de meerjarige mutaties in de bijdragen aan het Infrastructuurfonds en het Deltafonds
voor de jarenDe 2022 en verder inhoudelijk toelichten? Op welke concrete werkzaamheden
heeft dit betrekking?
3
Welke vertraging is er opgetreden in het uitvoeringsprogramma van het Noordzeeakkoord?
Welke kasschuif vindt er plaats?
4
Welke juridische en financiële verplichtingen zijn reeds aangegaan voor de verplaatsing
van het testcentrum Lelystad?
5
Kunt u de mutatie van -41,8 miljoen euro voor de reservering Klimaatakkoord op art.
12 voor 2022 toelichten? Waarvoor worden deze middelen ingezet?
6
Klopt het dat maar 35 procent van de beschikbaarheidsvergoeding voor het openbaar
vervoer (hierna: beschikbaarheidsvergoeding OV) 2020 is uitbetaald? Zo ja, wat is
hiervan de reden? Zo nee, hoeveel is tot op heden uitbetaald?
7
Waar wordt het extra uitbetaalde bedrag aan de provincie
Groningen inzake Wunderline precies aan besteed?
8
Wanneer zal het resterende deel van de beschikbaarheidsvergoeding OV worden uitbetaald?
9
Wat betekent het uitblijven van de uitbetaling van de beschikbaarheidsvergoeding OV
voor inschrijvingen op aanbestedingen?
10
Heeft verrekening en uitbetaling van de beschikbaarheidsvergoeding OV 2020 in 2021
nadelige gevolgen voor vervoerbedrijven of reizigers? Zo ja, welke nadelige gevolgen
heeft dit?
11
Hoeveel extra medewerkers/fte’s zullen naar verwachting worden aangenomen van de extra
middelen voor de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT)?
12
Waarom schommelen de verwachtingen over de uitgaven op het Infrastructuurfonds zo
sterk dat het budget het ene jaar fors wordt verlaagd en het andere jaar fors wordt
verhoogd?
13
Kunt u de sterke schommelingen van de verwachtingen over de uitgaven op het Infrastructuurfonds
verklaren, waardoor het budget het ene jaar wordt verlaagd en het andere jaar verhoogd?
14
Wat is er sinds de Voorjaarsnota 2020 veranderd bij de uitvoeringscapaciteit en de
planvorming dat er een forse verhoging van het infrastructuurbudget voor 2021 mogelijk
is?
15
In hoeverre hangen de budgetverlagingen en -verhogingen van het Infrastructuurfonds
samen met de Rijksbrede budgetbehoefte?
16
Waarom werd de bijdrage aan het Infrastructuurfonds (art. 26) bij de Voorjaarsnota
2020 verlaagd met 546 miljoen euro en wordt deze bij Voorjaarsnota 2021 weer verhoogd
met 753 miljoen euro?
17
Wat is momenteel de verhouding tussen medewerkers in vaste dienst enerzijds en externe
inhuur van personeel anderzijds?
18
In hoeverre zijn de hogere kosten van beheer en onderhoud op de agentschapsbegroting
van Rijkswaterstaat (+238,1 miljoen euro) een invulling van de 700 miljoen euro die
extra beschikbaar zou komen voor beheer en onderhoud? Op wat voor manier is dit verwerkt
op de infrastructuurfondsbegroting?
Ondertekenaars
-
Eerste ondertekenaar
A.H. (Agnes) Mulder, voorzitter van de vaste commissie voor Infrastructuur en Waterstaat -
Mede ondertekenaar
B. Schuurkamp, adjunct-griffier
Gerelateerde documenten
Hier vindt u documenten die gerelateerd zijn aan bovenstaand Kamerstuk.