Lijst van vragen : Lijst van vragen over de voortgangsrapportage PHS eerste helft 2019 (Kamerstuk 32404-93)
2019D47484 LIJST VAN VRAGEN
De vaste commissie voor Infrastructuur en Waterstaat heeft een aantal vragen voorgelegd
aan de Minister van Infrastructuur en Waterstaat over de Voortgangsrapportage PHS
eerste helft 2019 (Kamerstuk 32 404, nr. 93).
De voorzitter van de commissie, Agnes Mulder
De adjunct-griffier van de commissie, Witzke
Nr
Vraag
1
Was het opstelterrein Uitgeest van begin af aan overbodig of is de functie ervan nu
overgenomen door een andere voorziening?
2
Kunt u aangeven of de PFAS-belemmeringen voor het Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
(PHS) primair gaan om grond die verwijderd moet worden en waarvoor geen veilige bestemming
is of gaat het om grond die nodig is, maar niet aan de eisen voldoet?
3
Wat is de nu geplande limiet van de tractie-energievoorziening (TEV) en in hoeverre
belemmeren de scherpe keuzes van nu een verdere groei in de toekomst?
4
Kunt u aangeven hoe deze spoorprojecten geprioriteerd gaan worden binnen de nationale
behoefte voor grond- dan wel stortlocaties?
5
Kunt u aangeven welke PHS-projecten nu of binnenkort in de problemen komen door de
PAS-problematiek?
6
Kunt u bevestigen dat dit slechts tijdelijke stikstofemissies uit de bouwfase zijn
en dat hiervoor geen permanente compensatie (zoals bij een snelweg) gevonden hoeft
te worden?
7
Kunt u aangeven voor hoeveel depositie deze projecten zouden zorgen en hoe dit voldoende
gecompenseerd kan worden?
8
Wat is het afwegingskader voor het toedelen van (tijdelijke) depositieruimte van stikstof
aan projecten?
9
Kunt u toelichten wat de gevolgen zijn van de problemen bij het Zuidasdok in Amsterdam
voor de voortgang van het PHS?
10
Hoeveel vertraging heeft Koninklijke DSM N.V. op de corridor Den Haag – Rotterdam
– Breda tot op heden veroorzaakt?
11
Op welke manier worden bewoners betrokken bij de ontwikkelingen van de goederencorridor
Zuid-Holland?
12
Hoeveel extra fietsenstallingen zijn er gerealiseerd als het PHS volledig is uitgevoerd
bij stations?
13
Welke infrastructurele voorzieningen moeten worden aangepast om wel te voldoen aan
de beoogde dienstregeling voor de corridor Openbaar Vervoer Schiphol-Amsterdam-Almere-Lelystad
(OV SAAL) en welke kosten zijn hier mee gemoeid?
14
Op welke manier wordt de concessieverlening van 2025 meegenomen in dit plan, gezien
het feit dat het PHS in kaart brengt of NS beschikt over voldoende treinmaterieel
voor de hogere frequenties?
15
Wordt eventuele groei van het goederenvervoer op de reizigerscorridor Alkmaar-Amsterdam
meegenomen in de verslaglegging en planning van het verhogen van de frequentie van
personenvervoer?
16
Wat is de reden dat nu wel de aanpak van de overweg Guisweg (Zaandam) wordt bekostigd
uit het PHS en wat is de bijdrage vanuit de gemeente?
17
Welke aanpassingen zijn in 2019 gemaakt op het spoor rond Gilze-Rijen en welke stappen
worden in 2020 verwacht?
18
Welke stations worden naar verwachting, net als Delft-Zuid, een nul-op-de-meter station?
Ondertekenaars
-
Eerste ondertekenaar
A.H. (Agnes) Mulder, voorzitter van de vaste commissie voor Infrastructuur en Waterstaat -
Mede ondertekenaar
E.M. Witzke, adjunct-griffier
Gerelateerde documenten
Hier vindt u documenten die gerelateerd zijn aan bovenstaand Kamerstuk.