Verzoekschrift indienen
Op deze pagina leest u hoe u een verzoekschrift kunt indienen. U maakt hiervoor gebruik van het webformulier op deze pagina.
In een verzoekschrift beschrijft u zo duidelijk mogelijk:
- de kwestie waarin de Rijksoverheid volgens u onjuist heeft gehandeld;
- waarom u een verzoek indient;
- wat uw persoonlijk belang is;
- wat uw verzoek is aan de commissie.
Zijn er documenten die de commissie kunnen helpen om uw verzoek beter te begrijpen en om tot een goed oordeel te kunnen komen? Dan voegt u deze documenten toe. Denk bijvoorbeeld aan officiële documenten over een beslissing van een instelling, een kopie van een klacht die u heeft ingediend en andere relevante correspondentie.
Om u een idee te geven of uw verzoek aan de voorwaarden voldoet, kunt u gebruik maken van de volgende controlevragen:
Indienen per mail of brief
U kunt uw verzoekschrift ook indienen via een e-mail naar cie.vz@tweedekamer.nl of schriftelijk via:
Tweede Kamer
T.a.v. commissie voor de Verzoekschriften en de Burgerinitiatieven
Postbus 20018
2500 EA Den Haag
Beschrijf in uw mail of brief zo duidelijk mogelijk uw verzoek aan de commissie. Vermeld altijd:
- De kwestie waarin de Rijksoverheid volgens u onjuist heeft gehandeld, waarom u een verzoek indient en wat uw persoonlijk belang is;
- Wat uw verzoek is aan de commissie;
- Welke documenten u eventueel meestuurt ter ondersteuning;
- Uw contactgegevens (naam, adres en bij voorkeur e-mailadres en telefoonnummer).
Vragen?
De commissie-ondersteuning is van maandag t/m donderdag tussen 9.00 en 17.00 uur telefonisch te bereiken op 070-3182069. U kunt de commissie-ondersteuning ook bereiken via e-mail: cie.vz@tweedekamer.nl. In recesperioden kan het langer duren voordat u een reactie ontvangt op uw vraag.