Verzoekschrift indienen

Op deze pagina leest u hoe u een verzoekschrift kunt indienen. U maakt hiervoor gebruik van het webformulier op deze pagina.  

In een verzoekschrift beschrijft u zo duidelijk mogelijk:

  • de kwestie waarin de Rijksoverheid volgens u onjuist heeft gehandeld;
  • waarom u een verzoek indient;
  • wat uw persoonlijk belang is;
  • wat uw verzoek is aan de commissie. 

Zijn er documenten die de commissie kunnen helpen om uw verzoek beter te begrijpen en om tot een goed oordeel te kunnen komen? Dan voegt u deze documenten toe. Denk bijvoorbeeld aan officiële documenten over een beslissing van een instelling, een kopie van een klacht die u heeft ingediend en andere relevante correspondentie. 

Om u een idee te geven of uw verzoek aan de voorwaarden voldoet, kunt u gebruik maken van de volgende controlevragen:

Controlevragen vooraf
*

Heeft u een van de bovenstaande vakjes niet aangevinkt?

Dan kan het zijn dat uw verzoekschrift om die reden niet behandeld kan worden. Het kan zijn dat u wel de mogelijkheid hebt om bezwaar te maken tegen een beslissing (beschikking) waar u het niet mee eens bent. Voor meer informatie over hoe u bezwaar kunt indienen, zie de informatie op de website van de Rijksoverheid: Hoe kan ik bezwaar maken tegen een beslissing van de overheid? | Rijksoverheid.nl.

Heeft u hier vragen over? De staf van de commissie denkt graag met u mee. Zie contactgegevens onderaan deze pagina.

Webformulier indienen verzoekschrift

Beschrijf kort uw individuele kwestie waarin de rijksoverheid volgens u onjuist heeft gehandeld. Beschrijf waarom u een verzoek indient, wat uw persoonlijk belang is en wat uw vraag is aan de commissie.

Maximaal 5000 karakters.

Zijn er documenten die de commissie kunnen helpen om uw verzoek beter te begrijpen en om tot een goed oordeel te kunnen komen? Dan kunt u deze documenten hier uploaden. Denk bijvoorbeeld aan documenten met daarin de beslissing, een kopie van de klacht die u heeft ingediend bij deze organisatie (met daarin uw persoonlijke overwegingen) en mogelijk ook vervolgcorrespondentie die daarna is gekomen. U kunt in totaal 5 documenten uploaden. Wilt u meer documenten uploaden? Neem dan contact op met de staf van de commissie via onderstaande contactgegevens.


Maximaal 5 bestanden.
2 MB limiet.
Toegestane types: gif, jpg, jpeg, png, odf, pdf, doc, docx, xls, xlsx.
Gewenste aanspreekvorm
*

Als u eerder contact heeft gezocht, kunt u hier het referentienummer aangeven.

Bij de beoordeling en behandeling van uw verzoekschrift verwerkt de commissie voor de Verzoekschriften en de Burgerinitiatieven uw persoonsgegevens. Het gaat hierbij om de gegevens die u met ons heeft gedeeld bij het indienen van uw verzoekschrift. Lees meer over het gebruik van persoonsgegevens bij de beoordeling en behandeling van uw verzoekschrift.

Indienen per mail of brief

U kunt uw verzoekschrift ook indienen via een e-mail naar cie.vz@tweedekamer.nl of schriftelijk via:

Tweede Kamer 
T.a.v. commissie voor de Verzoekschriften en de Burgerinitiatieven
Postbus 20018
2500 EA Den Haag

Beschrijf in uw mail of brief zo duidelijk mogelijk uw verzoek aan de commissie. Vermeld altijd:

  • De kwestie waarin de Rijksoverheid volgens u onjuist heeft gehandeld, waarom u een verzoek indient en wat uw persoonlijk belang is;
  • Wat uw verzoek is aan de commissie;
  • Welke documenten u eventueel meestuurt ter ondersteuning;
  • Uw contactgegevens (naam, adres en bij voorkeur e-mailadres en telefoonnummer).

Vragen?

De commissie-ondersteuning is van maandag t/m donderdag tussen 9.00 en 17.00 uur telefonisch te bereiken op 070-3182069. U kunt de commissie-ondersteuning ook bereiken via e-mail: cie.vz@tweedekamer.nl. In recesperioden kan het langer duren voordat u een reactie ontvangt op uw vraag.