Schriftelijke vragen : Het bericht ‘De Ketelbrug stond vast, moet oplossing voor komen’
Vragen van de leden RemcoDijkstra en Lodders (beiden VVD) aan de Minister van Infrastructuur en Waterstaat over het bericht «De Ketelbrug stond vast, moet oplossing voor komen» (ingezonden 30 juli 2019).
Vraag 1
Bent u bekend met het bericht «De Ketelbrug stond vast, moet oplossing voor komen»
van 28 juli 2019 op Omroep Flevoland?1
Vraag 2
Wat is de oorzaak van deze storing? Klopt het dat de Ketelbrug in 2013 gerenoveerd
is? Kunt u een overzicht geven hoeveel storingen er sinds die tijd hebben plaatsgevonden,
wat de oorzaken waren en hoe lang de brug bij verschillende storingen buiten bedrijf
is geweest?
Vraag 3
Wat zijn de maximale aanrijtijden die door Rijkswaterstaat gehanteerd worden bij dit
soort storingen en calamiteiten? Is aan deze aanrijtijden voldaan? Zo nee, waarom
niet?
Vraag 4
Hoe wordt de doorgang van noodhulpdiensten gewaarborgd wanneer de brug niet gebruikt
kan worden?
Vraag 5
Wanneer worden er bij een calamiteit verkeersregelaars ingezet om het verkeer dat
tussen de afslag Lelystad Noord en de Ketelbrug staat op een veilige manier om te
leiden? Is deze werkwijze tijdens de recente calamiteit gevolgd? Zo niet, waarom niet?
Vraag 6
Klopt het dat de Ketelbrug voorlopig gestremd blijft voor het scheepvaartverkeer?
Wat zijn de gevolgen voor de scheepvaartsector (vooral recreatieve vaarten)?
Vraag 7
Welke maatregelen zijn denkbaar om overlast op korte termijn zoveel mogelijk te voorkomen?
Vraag 8
Is er bij de Ketelbrug sprake van achterstallig onderhoud? Zo ja, wat moet er aan
achterstallig onderhoud gedaan worden? Welke prioriteit wordt hieraan gegeven?
Vraag 9
Kunt u deze vragen zo snel mogelijk en één voor één beantwoorden?
Indieners
-
Gericht aan
C. van Nieuwenhuizen Wijbenga, minister van Infrastructuur en Waterstaat -
Indiener
R.J. (Remco) Dijkstra, Tweede Kamerlid -
Medeindiener
W.J.H. Lodders, Tweede Kamerlid
Gerelateerde documenten
Hier vindt u documenten die gerelateerd zijn aan bovenstaand Kamerstuk.