Week van het Burgerinitiatief
Het burgerinitiatief bestaat twintig jaar. De commissie voor de Verzoekschriften en de Burgerinitiatieven heeft daarom deze week uitgeroepen tot Week van het Burgerinitiatief. Op donderdag 11 juni biedt de commissie Kamervoorzitter Thom van Campen een evaluatie aan. Hieruit blijkt dat burgers waardering hebben voor deze manier om een onderwerp op de agenda van de Tweede Kamer te krijgen. Tegelijk ervaren zij wel drempels voor het indienen ervan.