Schriftelijke vragen : De snelheidsverlaging op de Haringvlietbrug
Vragen van het lid Stoffer (SGP) aan de Minister van Infrastructuur en Waterstaat over de snelheidsverlaging op de Haringvlietbrug (ingezonden 2 juli 2021).
Vraag 1
Is de veronderstelling juist dat de rijstrookbeperking alleen bedoeld is om de maximumsnelheid
van 50 kilometer per uur te handhaven?1
Vraag 2
Heeft u, gelet op de grote gevolgen van de rijstrookbeperking voor de doorstroming
en de bereikbaarheid van de regio Zeeland/Zuidwest Nederland, ook andere maatregelen
overwogen ten behoeve van een goede handhaving van de maximumsnelheid van 50 kilometer
per uur, zoals rijstrookversmalling middels markeringspalen of andere vormen van wegafscheiding?
Vraag 3
Bent u bereid te kijken naar alternatieven voor de rijstrookbeperking in aanvulling
op glasheldere communicatie over snelheidscontroles, zodat beide rijstroken in dezelfde
rijrichting benut kunnen blijven worden?
Vraag 4
Bent u bereid om snelheidsverlaging zonder rijstrookbeperking in combinatie met glasheldere
communicatie over snelheidscontroles en alternatieve maatregelen voor aangepaste weginrichting
enige tijd uit te proberen?
Vraag 5
Waarom ziet u weinig ruimte voor versnelling van de vervanging van de klep van de
Haringvlietbrug?
Vraag 6
Hebben de (tegenvallende) uitkomst van de herberekening met betrekking tot de constructieve
veiligheid van de Haringvlietbrug en het onverwachts snellere kwaliteitsverlies ook
consequenties voor de beoordeling van de constructieve veiligheid van andere bruggen?
Toelichting:
Deze vragen dienen ter aanvulling op eerdere vragen terzake van het lid Peter de Groot
(VVD), ingezonden 1 juli 2021 (vraagnummer 2021Z12365).
Indieners
-
Gericht aan
C. van Nieuwenhuizen Wijbenga, minister van Infrastructuur en Waterstaat -
Indiener
Chris Stoffer, Kamerlid
Gerelateerde documenten
Hier vindt u documenten die gerelateerd zijn aan bovenstaand Kamerstuk.