Lijst van vragen : Lijst van vragen, gesteld aan de Algemene Rekenkamer, over het rapport Resultaten verantwoordingsonderzoek 2020 bij het Ministerie van Justitie en Veiligheid (kamerstuk 35830-VI-2)
2021D20190 LIJST VAN VRAGEN
De vaste commissie voor Justitie en Veiligheid heeft een aantal vragen voorgelegd
                  aan de Algemene Rekenkamer over de brief van 19 mei 2020 inzake het Rapport Resultaten
                  verantwoordingsonderzoek 2020 bij het Ministerie van Justitie en Veiligheid (Kamerstuk
                  35 830 VI, nr. 2).
               
De voorzitter van de commissie, Van Meenen
De adjunct-griffier van de commissie, Verouden
Nr.
Vraag
                         
                         
1
Kan de Algemene Rekenkamer toelichten waarom de voorbije drie jaar de afpakketen een
                              onvolkomenheid is gebleken? In hoeverre komt dit door niet-opgevolgde aanbevelingen?
                           
2
Kan de Algemene Rekenkamer toelichten waarom de voorbije twee jaar de prestatieverklaringen
                              een onvolkomenheid zijn gebleken? In hoeverre komt dit door niet-opgevolgde aanbevelingen?
                           
3
Kan de Algemene Rekenkamer toelichten waarom de voorbije twee jaar de financiële administraties
                              en verantwoording een onvolkomenheid zijn gebleken? In hoeverre komt dit door niet-opgevolgde
                              aanbevelingen?
                           
4
Hoe heeft de Minister in 2020 aangetoond dat de planning- en controlcyclus rond het
                              subsidie- en bijdragenbeheer goed werkt?
                           
5
Hoe is gebleken dat daadwerkelijk sprake is van een sluitende toezichtcyclus?
6
Hoeveel van de € 117 miljoen die is toegekend aan alle instellingen op afstand, tezamen
                              als suppletoire vergoeding voor de extra coronakosten, zijn naar de Immigratie- en
                              Naturalisatiedienst (IND) gegaan? Wat houden deze kosten in?
                           
7
De bijdrage voor de taakuitvoering van de IND is in 2020 incidenteel per saldo € 38 miljoen
                              verminderd, als gevolg van lagere uitgaven, om welke uitgaven gaat dit?
                           
8
Welke factoren hebben verder gezorgd voor de vermindering van de bijdrage voor de
                              taakuitvoering van IND, naast de gevolgen van de coronacrisis?
                           
9
Hoe verhoudt de verantwoording van het verlagen van de bijdrage voor de taakuitvoering
                              zich tot de beloftes en maatregelen die zijn gedaan en genomen naar aanleiding van
                              het rapport van de onderzoekers van het bureau Significant Public van 3 maart 2020
                              om de basiscapaciteit te verbeteren?
                           
10
Op welke wijze kan de Minister meer centraal inzicht mogelijk maken in de niet-kritische
                              bedrijfssystemen?
                           
Ondertekenaars
- 
              
                  Eerste ondertekenaar
P.H. van Meenen, voorzitter van de vaste commissie voor Justitie en Veiligheid - 
              
                  Mede ondertekenaar
E.M. Verouden, adjunct-griffier 
Gerelateerde documenten
Hier vindt u documenten die gerelateerd zijn aan bovenstaand Kamerstuk.