Lijst van vragen : Lijst van vragen, gesteld aan de regering, over het rapport Resultaten verantwoordingsonderzoek 2018 bij het Ministerie van Financiën en Nationale Schuld 2018 (IX) (Kamerstuk 35200-IX-2)
2019D21517 LIJST VAN VRAGEN
De vaste commissie voor Financiën heeft over de brief van de Algemene Rekenkamer van
15 mei 2019 inzake Resultaten verantwoordingsonderzoek 2018 bij het Ministerie van
Financiën en Nationale Schuld (Kamerstuk 35 200 IX, nr. 2) de navolgende vragen ter beantwoording aan de Minister van Financiën voorgelegd.
De voorzitter van de commissie, Anne Mulder
De adjunct-griffier van de commissie, Schukkink
Nr
Vraag
1
Wat is de reden dat de controles die moeten vaststellen of de gegevens in de systemen
juist en volledig worden verwerkt, al enkele jaren niet tijdig en volledig worden
uitgevoerd? Wat kunnen hiervan de gevolgen zijn?
2
Klopt het dat er de komende vier jaren geen tariefswijzigingen kunnen worden doorgevoerd
in de omzetbelasting? Hoe komt dit? Hoeveel tarieven kunnen er verwerkt worden in
het ICT-systeem van de omzetbelasting en geldt dit aantal voor de hele omzetbelasting
of per tariefklasse (hoog, laag, nultarief)?
3
Welke stappen worden er gezet om ervoor te zorgen dat de groeiende achterstand met
betrekking tot de ICT-systemen wordt ingelopen?
4
Hoe verwacht u dat de bezetting zich in 2019 zal ontwikkelen?
5
Zitten er tussen de circa 2.000 fte die in 2018 zijn ingehuurd om de resterende personeelstekorten
op te vangen ook medewerkers die waren vertrokken met de vertrekregeling?
Ondertekenaars
-
Eerste ondertekenaar
A. (Anne) Mulder, voorzitter van de vaste commissie voor Financiën -
Mede ondertekenaar
M. Schukkink, adjunct-griffier
Gerelateerde documenten
Hier vindt u documenten die gerelateerd zijn aan bovenstaand Kamerstuk.