Brief regering : Ontwerpbesluit houdende de wijziging van de Regeling subsidie expertisecentra onderwijszorg CN in verband met loon- en prijsontwikkelingen over 2025 en het verlengen van de regeling
36 800 VIII Vaststelling van de begrotingsstaten van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (VIII) voor het jaar 2026
Nr. 10
BRIEF VAN DE STAATSSECRETARIS VAN ONDERWIJS, CULTUUR EN WETENSCHAP
Ter griffie van de Tweede Kamer der Staten-Generaal ontvangen op 29 september 2025.
De wens om over de voorgenomen voordracht voor de vast te stellen ministeriële regeling
nadere inlichtingen te ontvangen kan door ten minste dertig leden van de Kamer te
kennen worden gegeven uiterlijk op 25 november 2025.
De voordracht voor de vast te stellen ministeriële regeling kan niet eerder worden
gedaan dan op 26 november 2025 dan wel binnen veertien dagen na het verstrekken van
de in de vorige volzin bedoelde inlichtingen.
Bij de termijnen is rekening gehouden met de recesperiode van de Tweede Kamer.
Aan de Voorzitter van de Tweede Kamer der Staten-Generaal
Den Haag, 29 september 2025
Hierbij bied ik u het ontwerpbesluit houdende de wijziging van de Regeling subsidie
expertisecentra onderwijszorg CN in verband met loon- en prijsontwikkelingen over
2025 en het verlengen van de regeling aan. Voor de inhoud van het ontwerpbesluit verwijs
ik u naar de ontwerp-nota van toelichting.
De voorlegging geschiedt in het kader van de wettelijk voorgeschreven voorhangprocedure,
bedoeld in bedoeld in artikel 4.10, vierde lid, van de Comptabiliteitswet 2016 en
biedt uw Kamer de mogelijkheid zich hierover uit te spreken. De regeling wordt niet
eerder gepubliceerd dan na het verstrijken van dertig dagen na verzending van deze
brief, hierbij worden de recesdagen van 3 oktober tot en met 29 oktober niet meegerekend.
Er wordt gestreefd naar inwerkingtreding van het besluit met ingang van 1 januari
2026.
De Staatssecretaris van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap,
K.M. Becking
Ondertekenaars
-
Eerste ondertekenaar
K.M. Becking, staatssecretaris van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap