Rondetafelgesprek : Artikel 23 Grondwet

De vergadering is geweest

4 september 2019
10:15 - 14:15 uur
Locatie: Groen van Prinstererzaal
Commissie: Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
HERZIENE CONVOCATIE
agendapunt met * toegevoegd

Bijlage

Deelnemers

  • P.H. van Meenen (D66)
  • R.J. (Rudmer) Heerema (VVD)
  • R. Bisschop (SGP)
  • L.F. Asscher (PvdA)
  • M.R.J. Rog (CDA)
  • E.M. Westerveld (GroenLinks)
  • E.E.W. Bruins (ChristenUnie)

Agendapunten

  1. 1

    Genodigdenlijst

    Ronde I  10.15 – 11.40 uur

    Profielorganisaties
     
    • Verus (rk/pc), Berend Kamphuis
    • VBS (alg. bijz.), Edward Moolenburgh
    • VOS/ABB (openb.), Ronald Bloemers
    • VGS (ref.), Kees de Groot
    • ISBO (Islm.), Gökhan Çoban
    • LVGS, Marnix Niemeijer
       
      
    Ronde II 11.45 – 13.00 uur
     
    Onderwijsjuristen/-specialisten
     
    • Paul Zoontjens, emeritus hoogleraar onderwijsrecht Universiteit Tilburg en voorzitter Nederlands Centrum voor Onderwijsrecht (NCOR- NVOR)
    • Stefan Philipsen, promovendus onderwijsrecht bij de Erasmus School of Law, werkt aan een juridisch proefschrift over de vrijheid van schoolstichting
    • Miek Laemers, hoogleraar onderwijsrecht aan de VU
    • Katinka Slump, jurist onderwijsrecht, gespecialiseerd in de rechtspositie van de onderwijsvrager: de leerling en student
    • Zeki Arslan, onderwijsspecialist op het gebied van etnische minderheden
       
      
    Ronde III 13.30 – 14.15 uur
     
    Ouderorganisaties
     
    • VOO (openb., scholen en ouders), Marco Frijlink
    • Ouders van Waarde (rk/pc, ouders) (afgemeld)
    • ROV (ref., ouders), Gerdien Lassche - van Grol
     
     

    Doel: Antwoord op de vraag ‘Hoe past artikel 23 van de Grondwet in onze tijd?’
     
    Mogelijke gesprekspunten:
     
    1)   Wat moet behouden blijven in het huidige systeem?
    2)   Wat kan aanscherping gebruiken? Welke aanscherping?
    3)   Wat moet veranderd (en verbeterd) worden en op welke wijze (oplossingen)?
     
  2. 2

    Position papers

    Te behandelen:

    Loading data

    Loading data

    Loading data

    Loading data

    Loading data

    Loading data

    Loading data

    Loading data

    Loading data

    Loading data

    Loading data