Hoorzitting / rondetafelgesprek
Rondetafelgesprek curriculumherziening po en vo
Hoorzitting / rondetafelgesprek: "Rondetafelgesprek curriculumherziening po en vo"Deze vergadering is geweestBijlagen
Convocatie commissieactiviteit
Download Convocatie rondetafelgesprek curriculumherziening po en vo, 13-4-2017
Deelnemers
O.C. Tellegen
B. Becker
H.J. Beertema
M.R.J. Rog
P.H. van Meenen
E.M. Westerveld
J.P. Kwint
K.A.E. van den Hul
R. Bisschop
Agendapunten
1
Vervolg curriculumherziening in het primair en voortgezet onderwijs
Te behandelen:
2
Lijst van genodigden rondetafelgesprek curriculumherziening po en vo
Details
1. Proces/draagvlak
11:00-12:30 uur
2. Vakoverstijgende vakken in relatie tot kenniscomponent
13:30-15:00 uur
3. overkoepelend inhoudelijke aanpassingen
15:15-17:15 uur
11:00-12:30 uur
- Joost Kentson, Onderwijscooperatie
- Ad Verbrugge, Beter Onderwijs Nederland
- Judith Richters, Vereniging Levende Talen
- Anko van Hoepen, PO-raad
- Sven Annen, Laks
- Jan van Nierop, Platforms VMBO
- Peter Hulsen, Ouders en Onderwijs
2. Vakoverstijgende vakken in relatie tot kenniscomponent
13:30-15:00 uur
- prof. dr. Luc Stevens, Nederlands Instituut voor Onderwijs- en Opvoedingszaken (NIVOZ)
- prof. dr. Paul Kirschner, hoogleraar Onderwijspsychologie aan de Open Universiteit
- prof. dr. Joke Voogt, bijzonder hoogleraar curriculum en ICT, Universiteit van Amsterdam
- prof. dr. Carla van Boxtel, hoogleraar Vakdidactiek, in het bijzonder geschiedenisonderwijs, aan de Universiteit van Amsterdam
- prof. dr. Klaas van Veen, hoogleraar onderwijskunde in Groningen en hoogleraar-directeur bij de universitaire lerarenopleiding (afgemeld)
- VNO/NCW (verhinderd)
3. overkoepelend inhoudelijke aanpassingen
15:15-17:15 uur
- Aad van der Drift, Platform Vakverenigingen Voortgezet Onderwijs (VVVO)
- Jilles Veenstra, Federatie van Onderwijsvakorganisaties
- Ernst-Jan Stigter, Nederland ICT
- Harold Bekkering, hoogleraar Cognitieve Psychologie aan de Radboud Universiteit, auteur van het boek ‘De lerende mens’
- Hein van Asseldonk, VO-raad (vanwege agendaprobleem geplaatst in dit blok)
3
Position papers
Te behandelen: