Debat geweest
2 februari 2017 | 14:00 - 17:00
Hoorzitting / rondetafelgesprek

Rondetafelgesprek over de rol van eindtoetsen en het resultatenmodel in de beoordeling van scholen

Hoorzitting / rondetafelgesprek: "Rondetafelgesprek over de rol van eindtoetsen en het resultatenmodel in de beoordeling van scholen"Deze vergadering is geweest

Bijlagen

Convocatie commissieactiviteit
Download Herziene convocatie Rondetafelgesprek over de rol van eindtoetsen en de gewichtenregeling in de beoordeling van scholen, 2-2-2017

Deelnemers


Agendapunten

1
Doel van rondetafelgesprek over de rol van eindtoetsen en het resultatenmodel in de beoordeling van scholen

Details

Doel van het rondetafelgesprek is meer inzicht te krijgen in de relatie tussen eindtoetsen en de beoordeling van de Inspectie van het Onderwijs.
 
Vragen die aan de orde kunnen komen zijn:
 
  • Welke invloed heeft de eindtoets op de beoordeling van de school door de Inspectie van het Onderwijs?
  • Is het eerlijk dat de score van de eindtoets van groep 8 de beoordeling van de onderwijsinspectie van de kwaliteit van een school bepaalt? Is dat wenselijk?
  • Is de huidige gewichtenregeling voldoende om hierop uitzonderingen te maken?
  • Wat gaat goed en wat kan veranderen?
  • Welke alternatieven zijn er?
2
Lijst van genodigden

Details

DEEL I  14.00 – 15.15 uur
(Onderwijsveld)
 
  • Jan van der Poel (algemeen directeur Federatie van Prot. Chr. scholen op gg regio Veluwezoom en IJsselstreek)
  • Wilfred de Vries (algemeen directeur Schoolvereniging Rehoboth)
  • Albert Velthuis (voorzitter College van Bestuur Christelijke Onderwijsgroep Drenthe)
  • Stefan Gijsbertsen (beleidsadviseur Primair christelijk onderwijs Hoogeveen, PricoH)
  • Petra van Haren (voorzitter Algemene Vereniging Schoolleiders)
 

DEEL II  15.30  uur – 17.00 uur
(Specialisten)
 
  • Roger Standaert (Belgisch hoogleraar pedagogiek)
  • Arnold Jonk (hoofdinspecteur primair onderwijs en speciaal onderwijs Inspectie van het Onderwijs)
  • Luc Stevens (directeur NIVOZ, hoogleraar orthopedagogiek)
  • Rob Martens (hoogleraar / vakgroepvoorzitter doceren en docent professionalisering)
  • Paul Jungbluth (onderwijssocioloog aan de Universiteit Maastricht)
  • Karen Heij (IEP Eindtoets)
3
Position papers

Te behandelen: