Direct naar de inhoud Direct naar de hoofdnavigatie Direct naar het zoekveld Direct naar het servicemenu
Logo Tweede Kamer der Staten-Generaal
English
    • Live debatten
    • Plenaire vergaderingen
    • Commissievergaderingen
    • Livestreams
    • Debat Direct
    • Debat Gemist
    • Recessen
    • Uitgelicht
    • Debatten in het kort
    • Voorzitter
    • Presidium
    • Alle Kamerleden
    • Alle fractievoorzitters
    • Fracties
    • Commissies
    • Kennis en onderzoek
    • Integriteit en openbare registers
    • Recente Kamerstukken
    • Amendementen
    • Besluitenlijsten
    • Brieven regering
    • Commissieverslagen
    • Kamervragen
    • Moties
    • Plenaire verslagen
    • Stemmingsuitslagen
    • Wetsvoorstellen
    • Niet op tijd beantwoorde Kamervragen
    • Kamerstukken 1814 - heden
    • 75 jaar vrijheid
    • De Tweede Kamer
    • Honderd jaar algemeen kiesrecht
    • De Tweede Kamer vergadert
    • De Nederlandse democratie
    • Van Prinsjesdag tot verantwoordingsdag
    • Verkiezingen en kabinetsformatie
    • Tweede Kamer door de eeuwen heen
    • De Tweede Kamer en Europa
    • Uw mening telt!
    • Van Wetsvoorstel tot Wet
    • Veelgestelde vragen
    • Reglementen
    • Kindervragenuur
    • Persinformatie
    • De gebouwen en zalen van de Tweede Kamer
    • Bezoek de Tweede Kamer: tijdelijk niet mogelijk
    • Contact
    • Volg de Tweede Kamer online
    • Adres en route
    • Politieke websites
    • Verhuizing Tweede Kamer
    • Lobbyisten
  • Home
  • Kamerstukken
  • Plenaire verslagen
  • Debatten in het kort
Delen
DelenDelen naar FacebookDelen naar TwitterDelen naar LinkedInDelen via E-mail

SP: passend onderwijs levert problemen op

1 september 2015, mondelinge vragen - De invoering van passend onderwijs leidt volgens Siderius (SP) tot overbelaste leraren en gedupeerde leerlingen. Staatssecretaris Dekker (Onderwijs) belooft zich in te spannen om ongewenste gevolgen te bestrijden.

Met de invoering van passend onderwijs gaan leerlingen met leer- of gedragsproblemen minder snel naar het speciaal onderwijs. Dat zorgt voor problemen in het reguliere onderwijs, zeggen veel leraren in een enquête. Zij kunnen volgens Siderius onvoldoende aandacht geven aan gewone leerlingen én aan leerlingen met een zorgbehoefte. Dekker wijst erop dat het uitgangspunt van passend onderwijs breed wordt gedeeld, maar hij erkent dat er "veel werk aan de winkel" is om het tot een succes te maken. Zo moeten scholen die er bewust voor kiezen om meer zorgleerlingen aan te nemen, meer geld krijgen voor ondersteuning, klassenverkleining en mogelijkheden om iets buiten de klas te doen.

Zie ook:

  • Het overzicht van de laatste debatten in het kort
  • De geredigeerde woordelijke verslagen van Kamervergaderingen (het stenogram). Deze zijn maximaal vier uur na het uitspreken beschikbaar.

Over Tweedekamer.nl

  • Colofon
  • Disclaimer
  • Uw privacy
  • Toegankelijkheid
  • Sitemap

Blijf op de hoogte

  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Facebook
  • E-mailattenderingen
  • Podcast
  • Debat Direct

Ambtelijke ondersteuning

  • Organogram
  • Werken bij de Tweede Kamer

Links

  • Politieke websites
  • De Tweede Kamer aan het werk
  • De Derde Kamer
  • Debat Gemist
  • Open Data Portaal
Direct naar het begin van de pagina