Motie (gewijzigd/nader) : Gewijzigde motie van het lid Van Meenen over geen stappen nemen naar een structuur voor permanente curriculumherziening voordat het wetsvoorstel voor de nieuwe kerndoelen Nederlands en rekenen/wiskunde is ingediend (t.v.v. 31293-681)
31 293 Primair Onderwijs
Nr. 684
GEWIJZIGDE MOTIE VAN HET LID VAN MEENEN TER VERVANGING VAN DIE GEDRUKT ONDER NR.
681
Voorgesteld 6 juni 2023
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
constaterende dat er nog gewerkt wordt aan de nieuwe kerndoelen voor Nederlands, rekenen/wiskunde,
digitale geletterdheid en burgerschap;
overwegende dat Curriculum.nu en Onderwijs2032 niet succesvol zijn geweest;
verzoekt de regering geen stappen te nemen naar een structuur voor permanente curriculumherziening,
noch naar een permanente wetenschappelijke commissie, voordat het wetsvoorstel voor
de nieuwe kerndoelen Nederlands en rekenen/wiskunde medio 2024 is ingediend en deze
herziening is geƫvalueerd,
en gaat over tot de orde van de dag,
Van Meenen
Ondertekenaars
-
Eerste ondertekenaar
P.H. van Meenen, Tweede Kamerlid