Motie : Motie van de leden Ceder en Peters over de randvoorwaarden voor het overhevelen van dyslexiezorg naar het onderwijs
31 839 Jeugdzorg
Nr. 866 MOTIE VAN DE LEDEN CEDER EN PETERS
Voorgesteld 6 juli 2022
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
overwegende dat het onderzoek «consequenties overheveling zorg voor ernstige enkelvoudige
dyslexie naar het onderwijs» redeneert vanuit het bestaande stelsel en van daaruit
adviseert niet over te gaan tot een volledige overheveling van dyslexiezorg naar het
onderwijs;
overwegende dat de principiële keuze om ondersteuning rond dyslexie als onderwijstaak
te beschouwen is gemaakt in de aangenomen motie-Peters c.s. (35 570 XVI, nr. 60);
overwegende dat het genoemde onderzoek goede handvatten biedt om de overheveling zorgvuldig
te realiseren;
verzoekt de regering de randvoorwaarden van het overhevelen van dyslexiezorg naar
het onderwijs te identificeren en deze beleidsreactie voor de besluitvorming over
de hervormingsagenda aan de Kamer toe te zenden,
en gaat over tot de orde van de dag.
Ceder
Peters
Ondertekenaars
-
Eerste ondertekenaar
Don Ceder, Tweede Kamerlid -
Mede ondertekenaar
W.P.H.J. Peters, Tweede Kamerlid