Motie (gewijzigd/nader) : Gewijzigde motie van het lid Bisschop over onderzoeken of en op welke wijze schrijfvaardigheid kan worden ingevoegd als onderdeel van de eindtoets en het eindexamen Nederlands (t.v.v. 31293-629)
31 293 Primair Onderwijs
Nr. 632
GEWIJZIGDE MOTIE VAN HET LID BISSCHOP TER VERVANGING VAN DIE GEDRUKT ONDER NR. 629
Voorgesteld 5 juli 2022
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
overwegende, dat eenzijdige aandacht voor begrijpend lezen de taalontwikkeling van
leerlingen niet ten goede komt en kansenongelijkheid kan vergroten;
constaterende, dat de eindtoets en het eindexamen inzake Nederlandse taal sterk leunen
op begrijpend lezen;
verzoekt de regering, te onderzoeken of en op welke wijze in de eindtoets en het eindexamen
Nederlands schrijfvaardigheid als onderdeel kan worden ingevoegd en de Kamer te informeren
binnen welke termijn schrijfvaardigheid als onderdeel wordt opgenomen,
en gaat over tot de orde van de dag.
Bisschop
Ondertekenaars
-
Eerste ondertekenaar
R. Bisschop, Tweede Kamerlid