Schriftelijke vragen : Het bericht ‘Grote treinstoring kwam door kapotte backup-server’ en het bericht ‘ProRail onderzoekt oorzaak telefoniestoring’
Vragen van het lid Boulakjar (D66) aan de Staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat over het bericht «Grote treinstoring kwam door kapotte backup-server» en het bericht «ProRail onderzoekt oorzaak telefoniestoring» (ingezonden 22 september 2021).
Vraag 1
Hoe plaatst u de landelijke storing van 16 september jongstleden in de context van
uw eerdere statement tijdens de mondelinge vragen op 1 juni 2021 dat de landelijke
storing van 31 mei 2021 een incident was?1 2
Vraag 2
Wanneer kan ProRail de uitkomsten van het onderzoek naar de telefoniestoring van 16 september
jongstleden publiceren?
Vraag 3
Welke veranderingen heeft ProRail sinds 31 mei doorgevoerd om het telefoniesysteem
robuuster en minder storingsgevoelig te maken?
Vraag 4
Hoe classificeert u het feit dat de eerste back-up in Rotterdam volgens ProRail niet
gefunctioneerd heeft?
Vraag 5
Is er een verband tussen het niet functioneren van de eerste back-up in Rotterdam
op 16 september en het niet functioneren van alle back-ups tijdens de storing op 31 mei?
Vraag 6
Is er gedegen controle van back-ups om gedegen functionering in de toekomst te bewerkstelligen?
Vraag 7
Wat kan er gedaan worden om de periode van overschakeling van regulier systeem naar
de terugvaloptie korter te maken en daardoor hinder te verkleinen?
Indieners
-
Gericht aan
S.P.R.A. van Weyenberg, staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat -
Indiener
F. Boulakjar, Tweede Kamerlid
Gerelateerde documenten
Hier vindt u documenten die gerelateerd zijn aan bovenstaand Kamerstuk.