Schriftelijke vragen : Het bericht 'Meer vluchten = meer ‘cancelled’'
Vragen van het lid RemcoDijkstra (VVD) aan de Minister van Infrastructuur en Waterstaat over het bericht «Meer vluchten = meer «cancelled»» (ingezonden 7 januari 2020).
Vraag 1
Bent u bekend met het artikel «Meer vluchten = meer «cancelled»»?1
Vraag 2
Hoeveel schade werd er afgelopen jaar geleden door de mist? Hoe vaak komt dit voor?
Vraag 3
Voor wiens rekening komt de geleden schade, uit welke mogelijke kostenposten bestaat
deze en hoe kan deze worden vastgesteld?
Vraag 4
In hoeverre kan er gesproken worden van overmacht? Wat betekent mist en de vertraging
of annulering van vluchten voor reizigers?
Vraag 5
Welke oplossingen bestaan er om te voorkomen dat er vertragingen door mist ontstaan?
Vraag 6
Klopt het dat u een investering in een Instrument Landing System (ILS) heeft tegengehouden?
Zo ja, waarom? Zo nee, hoe en door wie is deze overweging dan gemaakt?
Vraag 7
In welke mate zou een ILS vertraging door de mist kunnen voorkomen? Wat levert het
Eindhoven Airport op als er wel een functionerend ILS zou zijn?
Vraag 8
Wat is er volgens u nodig om een ILS te installeren op Eindhoven Airport? Bij wie
ligt de bal? Welke vliegvelden in Nederland beschikken over dergelijke systemen?
Indieners
-
Gericht aan
C. van Nieuwenhuizen Wijbenga, minister van Infrastructuur en Waterstaat -
Indiener
R.J. (Remco) Dijkstra, Tweede Kamerlid
Gerelateerde documenten
Hier vindt u documenten die gerelateerd zijn aan bovenstaand Kamerstuk.