Schriftelijke vragen : Het bericht dat verzekerden in Deventer niet meer terecht kunnen bij het ziekenhuis omdat de verzekeraar te weinig zorg heeft ingekocht
Vragen van het lid Ploumen (PvdA) aan de Minister voor Medische Zorg over het bericht dat verzekerden in Deventer niet meer terecht kunnen bij het ziekenhuis omdat de verzekeraar te weinig zorg heeft ingekocht (ingezonden 6 december 2018).
Vraag 1
Bent u bekend met het bericht «Deventer ziekenhuis zet verzekerden Achmea tijdelijk
in de wacht»?1
Vraag 2
Vindt u het acceptabel dat mensen op een wachtlijst komen te staan omdat de verzekeraar
te weinig zorg heeft ingekocht? Zo ja, waarom?
Vraag 3
Komt naar uw mening de verzekeraar zijn zorgplicht na als mensen met bijvoorbeeld
een liesbreuk twee maanden moeten wachten? Zo nee, wat gaat u hier tegen doen?
Vraag 4
Kunt u bevestigen dat de verzekerden in Deventer zich op geen enkele wijze hebben
kunnen voorbereiden op het feit dat ze ineens op een wachtlijst komen? En op welke
wijze had de zorgverzekeraar dit naar uw mening anders kunnen oplossen?
Vraag 5
Heeft u al contact opgenomen met Achmea om deze situatie aan de orde te stellen? Zo
nee,
wanneer gaat u dat doen?
Vraag 6
Welke andere gevallen zijn er bekend waarbij verzekerden moeten wachten op zorg omdat
er te weinig is ingekocht? Kunt u dit aangeven per verzekeraar en per regio?
Indieners
-
Gericht aan
B.J. Bruins, minister voor Medische Zorg -
Indiener
E.M.J. Ploumen, Tweede Kamerlid
Gerelateerde documenten
Hier vindt u documenten die gerelateerd zijn aan bovenstaand Kamerstuk.