Lijst van vragen : 36820-A Verslag houdende een lijst van vragen inzake wijziging van de begrotingsstaat van het Mobiliteitsfonds voor het jaar 2025 (wijziging samenhangende met de Miljoenennota)
2025D40768 VERSLAG HOUDENDE EEN LIJST VAN VRAGEN
De vaste commissie voor Infrastructuur en Waterstaat, belast met het voorbereidend
onderzoek van dit voorstel van wet, heeft de eer verslag uit te brengen in de vorm
van een lijst van vragen.
De voorzitter van de commissie,
P. de Groot
De griffier van de commissie,
Schukkink
Nr
Vraag
1
Kunt u aangeven wat het totale bedrag aan verplichtingen, uitgaven en ontvangsten
is in de begroting 2025 van het Mobiliteitsfonds, en hoe dit bedrag door de september-suppletoire
begroting is gewijzigd?
2
Hoeveel bedragen de verplichtingen, uitgaven en ontvangsten bij artikel 12 Hoofdwegennet
na verwerking van de september-suppletoire mutaties?
3
Hoeveel bedragen de verplichtingen, uitgaven en ontvangsten bij artikel 13 Spoorwegen
na verwerking van de september-suppletoire mutaties?
4
Welke mutatie heeft ertoe geleid dat de ontvangsten bij artikel 12 Hoofdwegennet met
48,1 miljoen euro zijn verlaagd en tot nul zijn teruggebracht?
5
Kunt u toelichten wat de achtergrond is van de verplichtingenschuif van 55,2 miljoen
euro voor de verkenning Knooppunt ov Nijmegen, en waarom er 53,4 miljoen euro meer
verplichtingen dan kas wegschuift?
6
Welke oorzaken liggen ten grondslag aan de kasschuif van 68,3 miljoen euro bij de
reserveringen, waaronder de projecten Rijnburg, KCI, ontsluiting woningbouwmiddelen
en Westflank Groningen/Lijn Pampus/HOV4?
7
Wat is de achtergrond van de verplichtingenschuif van 300 miljoen euro voor de exploitatie
vrachtwagenheffing, en hoe verhoudt dit zich tot de financiering vanuit Hoofdstuk
XII artikel 15?
8
Hoe verklaart u de verlaging van 91,3 miljoen euro bij artikel 12.03 Ontwikkeling,
en hoe werkt de correctie op de ViA15 van 25,4 miljoen euro door in de begroting?
9
Hoeveel bedraagt het resterende budget voor verkeersveiligheidsmaatregelen N18 en
hoe wordt dit in 2025 ingezet?
10
Kunt u toelichten hoe de lagere tolontvangsten van 54,3 miljoen euro bij de A24 Blankenburgverbinding
zijn berekend en waarom deze ontvangsten in 2025 volledig naar nul zijn bijgesteld?
11
Wat is de achtergrond van de verplichtingenschuif van – 169,1 miljoen euro bij de
mobiliteitspakketten, en welke specifieke uitkeringen (SPUKs) kunnen hierdoor pas
later worden vastgelegd?
12
Hoe is de kasschuif van – 27,5 miljoen euro binnen artikel 15.03 Ontwikkeling verdeeld,
en welke projecten schuiven hierdoor door?
13
Kunt u aangeven waarvoor de aanvullende ontvangsten vanuit Vlaanderen van 10 miljoen
euro in 2025 precies zijn ingezet bij het project Nieuwe Sluis Terneuzen?
14
Hoe verklaart u de verhoging van de ontvangsten op artikel 19 met 136,9 miljoen euro,
en hoe zijn deze verdeeld tussen de apparaatskosten Woningbouw Mobiliteitsprogramma,
de SPUK Decentraal Spoor en de loon- en prijsbijstelling?
Ondertekenaars
-
Eerste ondertekenaar
P.C. (Peter) de Groot, voorzitter van de vaste commissie voor Infrastructuur en Waterstaat -
Mede ondertekenaar
M. Schukkink, griffier
Gerelateerde documenten
Hier vindt u documenten die gerelateerd zijn aan bovenstaand Kamerstuk.