Motie (gewijzigd/nader) : Gewijzigde motie van het lid Van Zanten over onderzoeken op welke wijze er binnen lerarenopleidingen meer aandacht kan komen voor het begeleiden van leerlingen met extra ondersteuningsbehoeften (t.v.v. 31497-480)
31 497 Passend onderwijs
Nr. 488
GEWIJZIGDE MOTIE VAN HET LID VAN ZANTEN TER VERVANGING VAN DIE GEDRUKT ONDER NR.
480
Voorgesteld 18 juni 2024
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
overwegende dat goed toegeruste leraren cruciaal zijn voor het bieden van passend
onderwijs;
overwegende dat leraren nu lang niet altijd voldoende in staat zijn het onderwijs
af te stemmen op de verschillen in de ontwikkeling van leerlingen;
overwegende dat de Inspectie in de Staat van het Onderwijs meldt dat een aanzienlijk
aantal docenten zegt hierover niet voldoende kennis te hebben en de besturen van scholen
oproept op dit vlak professionalisering te blijven stimuleren;
verzoekt de regering te onderzoeken op welke wijze er binnen het onderwijsprogramma
van lerarenopleidingen meer aandacht kan komen voor ASS, ADHD, hoogbegaafdheid en
gedragsstoornissen en het begeleiden van leerlingen met deze extra ondersteuningsbehoeften;
en gaat over tot de orde van de dag.
Van Zanten
Ondertekenaars
-
Eerste ondertekenaar
Claudia van Zanten, Tweede Kamerlid
Stemmingsuitslagen
Aangenomen met handopsteken
Fracties | Zetels | Voor/Tegen |
---|---|---|
PVV | 37 | Voor |
GroenLinks-PvdA | 25 | Tegen |
VVD | 24 | Tegen |
NSC | 20 | Voor |
D66 | 9 | Tegen |
BBB | 7 | Voor |
CDA | 5 | Tegen |
SP | 5 | Voor |
ChristenUnie | 3 | Voor |
DENK | 3 | Voor |
FVD | 3 | Voor |
PvdD | 3 | Voor |
SGP | 3 | Tegen |
Volt | 2 | Tegen |
JA21 | 1 | Voor |