Motie : Motie van de leden Thijssen en Van der Lee over het plafond voor hernieuwbare elektriciteit verhogen in de aankomende SDE++
32 813 Kabinetsaanpak Klimaatbeleid
Nr. 849
MOTIE VAN DE LEDEN THIJSSEN EN VAN DER LEE
Voorgesteld 28 september 2021
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
overwegende dat verdere groei van het aandeel duurzame energie noodzakelijk is;
overwegende dat het plafond van 35 TWh aan hernieuwbare elektriciteit in de SDE++
nagenoeg is bereikt;
verzoekt de regering, het plafond voor hernieuwbare elektriciteit te verhogen in de
aankomende ronde van SDE++,
en gaat over tot de orde van de dag.
Thijssen
Van der Lee
Indieners
-
Indiener
J. Thijssen, Tweede Kamerlid -
Medeindiener
Tom van der Lee, Kamerlid
Appreciatie (oordeel)
Appreciatie:
Ontraden
De minister of staatssecretaris is het niet eens met de motie en adviseert de Kamer om tegen de motie te stemmen. Bijvoorbeeld omdat hij of zij vindt dat de motie wettelijk niet klopt, te veel geld kost om uit te voeren, of helemaal niet uitvoerbaar is.