Lijst van vragen : Lijst van vragen inzake de beleidsreactie inzake beleidsdoorlichting multisystemen 2012-2018 (Kamerstuk 33199-35)
2020D33643 LIJST VAN VRAGEN
De vaste commissie voor Justitie en Veiligheid heeft een aantal vragen voorgelegd
aan de Minister van Justitie en Veiligheid over de brief van 5 juni 2020 inzake de
Beleidsreactie inzake beleidsdoorlichting multisystemen 2012–2018 (Kamerstuk 33 199, nr. 35).
De voorzitter van de commissie, Van Meenen
De adjunct-griffier van de commissie, Schoor
Nr.
Vraag
1
Kunt u toelichten wat er is gebeurd bij de twee 1-1-2 gesprekken die in 2018 verloren
zijn gegaan? Konden daarbij oproepen van burgers niet worden beantwoord? Wat waren
daarvan de gevolgen?
2
Wordt er inmiddels wel voldaan aan de Europese verplichting om mensen met een communicatieve
beperking op een gelijkwaardige, drempelvrije manier toegang te geven tot de hulpdiensten?
Welke drempels zijn er nu nog voor mensen met een communicatieve beperking in de toegang
tot de hulpdiensten?
3
Wat is het resultaat van de aanvullende operationele en technische maatregelen die
de politie heeft getroffen in de verlengde intensieve nazorgfase van het nieuwe C2000?
Is de resterende verbindingsproblematiek daarmee inmiddels verholpen?
4
Hoeveel is in de periode 2012–2018 besteed aan ICT-vernieuwingen ten aanzien van C2000?
5
Kunt u toelichten aan de hand van welke criteria het beleids- en bestedingsplan meldkamers
ieder jaar wordt geactualiseerd en prioriteiten worden bijgesteld?
6
Sinds wanneer is het beleids- en bestedingsplanproces op deze wijze ingericht en hoe
wordt het proces geëvalueerd?
7
Zijn er verschillen tussen het beleids- en bestedingsplan en het verbetervoorstel
uit de beleidsdoorlichting? Zo ja, welke, en blijven deze verschillen gehandhaafd?
8
Zijn er gesprekken gevoerd over het sturingsmodel met het meldkamerveld? Zo ja, kunt
u hiervan de laatste stand van zaken geven?
Zo nee, op welke termijn vinden deze gesprekken plaats?
9
Wanneer is het laatste rapport van de Inspectie Justitie en Veiligheid (Inspectie
J&V) uitgebracht over de voortgang van verbetertrajecten C2000?
10
Wat is er gedaan naar aanleiding van de constatering van de Inspectie J&V dat «de
strategische sturing en regie op C2000 niet in alle opzichten functioneert zoals met
de verbetervoorstellen werd beoogd»?
11
Kunt u de budgettaire omvang voor het beheer van de systemen weergeven in de periode
2012–2018 in een tabel, uitgesplitst per jaar? Kunt u een uitsplitsing maken naar
de belangrijkste onderdelen van de exploitatiekosten (kosten voor onderhoud, support
en life cycle management, kosten met betrekking tot netwerkinfrastructuur en kosten
voor het beheer van de systemen) van de beleidsdoorlichting?
12
Waarom is het niet mogelijk gebleken in het tijdsbestek van de beleidsdoorlichting
te komen tot integrale kostprijzen voor verschillende geleverde diensten/producten?
13
Kunt u toelichten waarom de bekostigingssystematiek en de financiële verantwoordingssystematiek
te complex is om een oordeel te kunnen
geven over de doelmatigheid bij deze beleidsdoorlichting?
14
Op welke termijn is er wel een volledig beeld over de toekomstige beheerslast van
het nieuwe C2000 en de centrale infrastructuur?
15
Welke aanbestedingen zijn er in de periode 2012–2018 geweest die zijn gerelateerd
aan C2000 en de netwerkinfrastructuur?
16
Wordt de Inspectie J&V betrokken bij de inrichting van toekomstige evaluatieonderzoeken?
17
Op welke wijze wordt door u invulling gegeven aan de eigenaarsrol in het sturingsmodel?
Ondertekenaars
-
Eerste ondertekenaar
P.H. van Meenen, voorzitter van de vaste commissie voor Justitie en Veiligheid -
Mede ondertekenaar
H. Schoor, adjunct-griffier
Gerelateerde documenten
Hier vindt u documenten die gerelateerd zijn aan bovenstaand Kamerstuk.