Brief regering : Reactie op verzoek commissie over een burgerbrief over de klantenservice en informatieverstrekking door de NS
23 645 Openbaar vervoer
Nr. 832
BRIEF VAN DE STAATSSECRETARIS VAN INFRASTRUCTUUR EN WATERSTAAT
Aan de Voorzitter van de Tweede Kamer der Staten-Generaal
Den Haag, 9 januari 2025
Op 6 december 2024 heeft u mij gevraagd om een reactie op een brief die de vaste commissie
voor Infrastructuur en Waterstaat heeft ontvangen van J. L. m.b.t. de klantenservice
en informatieverstrekking door de NS.
Naar aanleiding van uw verzoek is contact opgenomen met NS. In antwoord hierop heeft
NS aangegeven dat de reiziger in kwestie op 14 oktober het online antwoordformulier
op de zakelijke website heeft ingevuld. De vragen van de klant betroffen evenwel een
consumentenkwestie. Hierdoor heeft het langer geduurd om deze vraag bij de juiste
afdeling te krijgen en vervolgens te beantwoorden.
NS heeft aangegeven de vragen van deze reiziger op 8 november 2024 te hebben beantwoord.
De beantwoording heeft ongeveer 3 weken geduurd. Bij correcte indiening van een vraag
bij één van de consumenten-klantenservicekanalen kan een klant een kortere reactietijd
van NS verwachten.
De Staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat,
C.A. Jansen
Ondertekenaars
-
Eerste ondertekenaar
C.A. Jansen, staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat