Gesprek : Startevenement begroten en verantwoorden

De vergadering is geweest

10 mei 2021
14:00 - 16:30 uur
Locatie: Tilanuskamer
Commissie: Financiën

Deelnemers

  • Voorzitter
    J.Z.C.M. Tielen (VVD)
  • R.P. Brekelmans (VVD)
  • P.C. (Peter) de Groot (VVD)
  • J. van den Hil (VVD)
  • R.J. Kamminga (VVD)
  • I.J.M. Michon-Derkzen (VVD)
  • D. de Neef (VVD)
  • M.L.J. Paul (VVD)
  • Q.M. Rajkowski (VVD)
  • P.J.T. van Strien (VVD)
  • P.J. Valstar (VVD)
  • H.H. van der Woude (VVD)
  • F. Boulakjar (D66)
  • L.M. van Ginneken (D66)
  • H. Kat (D66)
  • J.M.P. van der Laan (D66)
  • J.C. Sneller (D66)
  • J.J. van der Werf (D66)
  • H. Nijboer (PvdA)
  • K. Bouchallikh (GroenLinks)
  • P. van Houwelingen (FVD)
  • L. van Raan (PvdD)
  • P.A. Grinwis (ChristenUnie)
  • N. Gündogan (Volt)

Agendapunten

  1. 1

    Programma

    De vaste Kamercommissie Financiën organiseert een digitaal evenement om nieuwe leden en medewerkers op een veelomvattende wijze in aanraking te brengen met de verschillende processen en partners in de begrotingscyclus. Voor terugkerende Kamerleden is het een goede gelegenheid om hun ervaringen te delen of nieuwe kennis op te doen. Het evenement vormt de start van een traject waarbij, gedurende het jaar, door middel van activiteiten en cursussen een verdiepingsslag kan worden gemaakt met de kennis van begroten en verantwoorden.

    Opzet evenement
    De bijeenkomst bestaat uit een plenaire openingsronde van een uur waarin, na een algemene inleiding op de begrotingscyclus, de verschillende instanties ieder een korte inleiding (‘elevator pitch’) geven op hun rol in het begrotings- en verantwoordingsproces. Vervolgens vinden er twee thematische rondes met deelsessies plaats. De deelnemers dienen vooraf per ronde hun keuze voor een bepaalde sessie door te geven. De eerste ronde spitst zich toe op het Verantwoordingsproces. In de tweede ronde kunnen deelnemers kiezen uit een aantal andere verdiepende thema’s. In een slotsessie wordt er geïnventariseerd aan welk type kennis en vervolgactiviteiten er behoefte is.

    Leden en medewerkers hebben op 16 en 22 april een mail ontvangen met een link naar het aanmeldformulier op Plein2.