Schriftelijke vragen : Registratie geluidsoverlast.
Vragen van het lid Amhaouch (CDA) aan de Minister van Infrastructuur en Waterstaat over registratie geluidsoverlast (ingezonden 10 december 2020).
Vraag 1
            
Kent u het bericht dat in 2019 slechts acht mensen verantwoordelijk waren voor 75.000
               van de klachten over Schiphol?1
Vraag 2
            
Kunt u aangeven hoe meldingen van overlast van zowel vliegtuigen als van het spoor
               geregistreerd worden?
            
Vraag 3
            
Wilt u daarbij aangeven welke instantie de meldingen registreert en wat vervolgens
               met de meldingen gedaan wordt?
            
Vraag 4
            
Kunt u aangeven wat de afgesproken processen zijn bij registratie van klachten en
               wie verantwoordelijk zijn voor die processen?
            
Vraag 5
            
Kunt u aangeven wat de rol is van de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) en
               wat de rol van het ministerie is?
            
Vraag 6
            
Kunt u aangeven wat de trend is van het aantal meldingen van overlast van zowel vliegtuigen
               als spoor?
            
Vraag 7
            
Kunt u een verklaring geven voor deze trend?
Vraag 8
            
Zijn er andere belanghebbenden of betrokkenen die een rol hebben bij de behandeling
               van meldingen van overlast door vliegtuigen en spoor?
            
Vraag 9
            
Kunt u aangeven hoe omgegaan wordt met het feit dat in 2019 acht mensen verantwoordelijk
               waren voor 75.000 klachten en dat 56 mensen in totaal bijna 150.000 meldingen van
               overlast van Schiphol indienden?
            
Vraag 10
            
Wat is het effect van het lopende programma meten, berekenen en beleven van het RIVM
               op het oplopende aantal klachten?
            
Vraag 11
            
Wat is de verklaring voor het hoge aantal meldingen door een specifieke kleine groep
               mensen?
            
Vraag 12
            
Wat is de relatie van het luchthavenverkeersbesluit LVB-1 en het juridisch verankeren
               van het Nieuwe Normen- en Handhavingsstelsel Schiphol (NNHS) met het aantal klachten
               geluidsoverlast?
            
Vraag 13
            
Wat is uw conclusie naar aanleiding van het bericht dat met name de vliegtuigen 747,
               747-400 en A380 de grootste hoeveelheid klachten op te leveren?
            
Vraag 14
            
Wat is uw visie op het feit dat de meeste meldingen worden ingediend over startende
               747 cargovluchten in de late avond en nacht?
            
Vraag 15
            
Kunt u deze vragen één voor één beantwoorden?
Ondertekenaars
- 
              
                  Eerste ondertekenaar
M. Amhaouch, Tweede Kamerlid 
Gerelateerde documenten
Hier vindt u documenten die gerelateerd zijn aan bovenstaand Kamerstuk.