Motie (gewijzigd/nader) : Nader gewijzigde motie van het lid Kwint c.s. over een discriminatieklacht indienen bij het College voor de Rechten van de Mens en aangifte doen wanneer het slachtoffer dit wil (t.v.v. 35300-VIII-204)
35 300 VIII Vaststelling van de begrotingsstaten van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (VIII) voor het jaar 2020
Nr. 205
NADER GEWIJZIGDE MOTIE VAN HET LID KWINT C.S. TER VERVANGING VAN DIE GEDRUKT ONDER
NR. 204
Voorgesteld 2 juli 2020
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
constaterende dat stagediscriminatie nog steeds een hardnekkig probleem is;
constaterende dat er maar weinig meldingen gedaan zijn via het meldpunt stagediscriminatie
en dat bij één leerbedrijf naar aanleiding van een melding via het meldpunt de erkenning
van leerbedrijf ingetrokken is;
verzoekt de regering, met scholen, politie en het Openbaar Ministerie in gesprek te
gaan om het doen van aangifte zo laagdrempelig mogelijk te maken;
verzoekt de regering, te bewerkstelligen dat bij door SBB geconstateerde discriminatie
het slachtoffer maximaal wordt ondersteund zodat – wanneer het slachtoffer dit wil
– er door het slachtoffer aangifte wordt gedaan en een klacht wordt ingediend bij
het College voor de Rechten van de Mens;
en gaat over tot de orde van de dag.
Kwint
Van den Hul
Van den Berge
Kuik
Smals
Van Meenen
Ondertekenaars
-
Eerste ondertekenaar
J.P. Kwint, Tweede Kamerlid -
Mede ondertekenaar
A. Kuik, Tweede Kamerlid -
Mede ondertekenaar
P.H. van Meenen, Tweede Kamerlid -
Mede ondertekenaar
K.A.E. van den Hul, Tweede Kamerlid -
Mede ondertekenaar
C.N. van den Berge, Tweede Kamerlid -
Mede ondertekenaar
B.M.G. Smals, Tweede Kamerlid
Stemmingsuitslagen
Aangenomen met handopsteken
Fracties | Zetels | Voor/Tegen |
---|---|---|
VVD | 32 | Voor |
PVV | 20 | Tegen |
CDA | 19 | Voor |
D66 | 19 | Voor |
GroenLinks | 14 | Voor |
SP | 14 | Voor |
PvdA | 9 | Voor |
ChristenUnie | 5 | Voor |
PvdD | 4 | Voor |
50PLUS | 3 | Voor |
DENK | 3 | Voor |
SGP | 3 | Voor |
FVD | 2 | Tegen |
Groep Krol/vKA | 2 | Voor |
Van Haga | 1 | Tegen |