Motie : Motie van het lid Wiersma c.s. over een nadere aanpak voor het profileringsfonds
35 300 VIII Vaststelling van de begrotingsstaten van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (VIII) voor het jaar 2020
Nr. 45
MOTIE VAN HET LID WIERSMA C.S.
Voorgesteld 7 november 2019
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
constaterende dat het verrichten van extracurriculaire activiteiten, zoals ondernemen,
een bestuursjaar of topsport te allen tijde aanmoediging verdient;
constaterende dat er studenten zijn die vanwege een beperking, ziekte of anderszins
extra ondersteuning benodigd hebben voor hun studie;
overwegende dat instellingen voor zowel extracurriculaire activiteiten als overmachtsituaties
een profileringsfonds instellen, maar dat zowel de bekendheid hiervan als de decentrale
invulling grote diversiteit kent;
verzoekt de regering, in overleg met studentenorganisaties en instellingen, te komen
tot een nadere aanpak voor het profileringsfonds en daarin mee te nemen hoe de bekendheid
wordt vergroot, hoe additionele ontmoedigende eisen worden voorkomen, hoe toereikendheid
decentraal wordt geborgd en dat eventuele concurrentie tussen categorieën overmacht
en niet-overmacht wordt geïnventariseerd en de Kamer over deze aanpak te informeren
voor de zomer van 2020,
en gaat over tot de orde van de dag.
Wiersma
Van der Molen
Bruins
Paternotte
Westerveld
Van den Hul
Indieners
-
Indiener
A.D. Wiersma, Tweede Kamerlid -
Medeindiener
H. van der Molen, Tweede Kamerlid -
Medeindiener
Jan Paternotte, Kamerlid -
Medeindiener
Lisa Westerveld, Kamerlid -
Medeindiener
E.E.W. Bruins, Tweede Kamerlid -
Medeindiener
K.A.E. van den Hul, Tweede Kamerlid
Stemmingsuitslagen
Aangenomen met handopsteken
Fracties | Zetels | Voor/Tegen |
---|---|---|
VVD | 32 | Voor |
CDA | 19 | Voor |
D66 | 19 | Voor |
PVV | 19 | Tegen |
GroenLinks | 14 | Voor |
SP | 14 | Voor |
PvdA | 9 | Voor |
ChristenUnie | 5 | Voor |
50PLUS | 4 | Voor |
PvdD | 4 | Voor |
DENK | 3 | Voor |
SGP | 3 | Voor |
FVD | 2 | Voor |
Van Haga | 1 | Voor |
Van Kooten-Arissen | 1 | Voor |