Direct naar de inhoud Direct naar de hoofdnavigatie Direct naar het zoekveld Direct naar het servicemenu
Logo Tweede Kamer der Staten-Generaal
English
    • Live debatten
    • Plenaire vergaderingen
    • Commissievergaderingen
    • Livestreams
    • Debat Direct
    • Debat Gemist
    • Recessen
    • Uitgelicht
    • Debatten in het kort
    • Voorzitter
    • Presidium
    • Alle Kamerleden
    • Alle fractievoorzitters
    • Fracties
    • Commissies
    • Openbare registers
    • Kennis en onderzoek
    • Recente Kamerstukken
    • Amendementen
    • Besluitenlijsten
    • Brieven regering
    • Commissieverslagen
    • Kamervragen
    • Moties
    • Plenaire verslagen
    • Stemmingsuitslagen
    • Wetsvoorstellen
    • Niet op tijd beantwoorde Kamervragen
    • Kamerstukken 1814 - heden
    • 75 jaar vrijheid
    • De Tweede Kamer
    • Honderd jaar algemeen kiesrecht
    • De Tweede Kamer vergadert
    • De Nederlandse democratie
    • Van Prinsjesdag tot verantwoordingsdag
    • Verkiezingen en kabinetsformatie
    • Tweede Kamer door de eeuwen heen
    • De Tweede Kamer en Europa
    • Uw mening telt!
    • Van Wetsvoorstel tot Wet
    • Veelgestelde vragen
    • Reglementen
    • Kindervragenuur
    • Persinformatie
    • De gebouwen en zalen van de Tweede Kamer
    • Contact
    • Volg de Tweede Kamer online
    • Adres en route
    • Politieke websites
    • Verhuizing Tweede Kamer
    • Lobbyisten
  • Home
  • Contact en bezoek
  • Werken bij de Tweede Kamer
Delen
DelenDelen naar FacebookDelen naar TwitterDelen naar LinkedInDelen via E-mail

Projectleider Informatievoorziening

De Tweede Kamer is het hart van de Nederlandse democratie. Hier werken 150 Kamerleden, hun fractiemedewerkers en veel journalisten. Daarnaast wordt het werk van de Kamerleden ondersteund door de ambtelijke Tweede Kamerorganisatie. Ruim 560 collega's ondersteunen het politieke proces direct of indirect en dragen zo bij aan het functioneren van onze democratie. Want de Tweede Kamer is van iedereen en voor iedereen.

De Tweede Kamer zoekt een projectleider informatievoorziening!

Het CIO Office helpt  de Tweede Kamer haar werk efficiënt en goed geïnformeerd uit te voeren. De professionaliteit en kwaliteit van (IV) projectmanagement is voor de Tweede Kamer van essentieel belang. De Kamer heeft een breed scala aan informatiesystemen, die in stand gehouden en verbeterd worden. Wijzigingen, verbeteringen en vernieuwingen worden doorgaans via projecten gerealiseerd en hier speel jij als tactisch projectleider een belangrijke rol in.

Zo ziet jouw baan eruit
Als projectleider ben je verantwoordelijk voor het plannen, organiseren, aansturen en realiseren van projecten. Deze zijn grotendeels tactisch van aard, met verschillende (technisch /inhoudelijke) onderwerpen op het gebied van informatievoorziening (IV).
Je zult nauw samen moeten werken met andere afdelingen, aangezien projecten in opdrachtgeverschap bij verschillende afdelingen liggen. Je adviseert over de inrichting en aanpak van projecten op basis van analyses en je hebt te maken met verschillende schakels; zowel intern (opdrachtgevers/medewerkers) als extern (leveranciers). Je bent verantwoordelijk voor het realiseren van projectresultaten. Aan de hand van informatie uit verschillende bronnen en in nauwe afstemming met betrokkenen ben je verantwoordelijk voor het opstellen van alle relevante documenten, waaronder projectplannen.

Verder

  • geef je leiding aan de voorbereiding, ontwikkeling en realisatie van IV projecten;
  • adviseer je over inrichting van de stuurgroep en stel je je projectteams samen;
  • coördineer je de werkzaamheden van in- en externe projectmedewerkers en houd je toezicht op de voortgang, budget, scope, kwaliteit en onderlinge afstemming van de werkzaamheden, waaronder testwerkzaamheden;
  • verzorg je periodieke rapportages;
  • draag je zorg voor de besluitvorming over de inhoudelijke en operationele aspecten van IV projecten;
  • ben je verantwoordelijk voor stakeholdermanagement.
  • volg je als projectleider innovaties op het gebied van IV en IV projectmanagement, en vertaal je beleid naar mogelijke toepassingen.
  • lever je een bijdrage aan het verhogen van de projectmanagementkwaliteit binnen de Kamer.

Dit ben jij
Je bent een proactieve projectleider die durf toont en vorm weet te geven aan de samenwerking tussen business en Informatievoorziening. Jij weet jouw projectteam te motiveren en gaat voor een gezamenlijk geslaagd eindresultaat. Je hebt een sterke focus op heldere doelstellingen en resultaten en je hebt goede communicatievaardigheden. Ook ben je in staat om de complexe ketens, waar informatievoorziening deel van uitmaakt, te overzien en daarbinnen op alle niveaus te schakelen met stakeholders.

Wat neem je mee?

  • een afgeronde hbo-opleiding;
  • minimaal 4 jaar aantoonbare kennis van en ervaring met IV projectmanagement;
  • kennis en ervaring op het gebied van IV;
  • ervaring met relevante projectmethodieken (Prince2, Agile, Scrum, etc.) op het gebied van Informatievoorziening;
  • uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
  • sterke affiniteit met het werk van de Tweede Kamer.

Jouw werkplek
Je komt te werken bij het CIO Office. Deze afdeling draagt met de inzet van IV bij aan een omgeving waarin Kamerleden en de ambtelijke organisatie hun werk effectief kunnen uitvoeren. Het CIO Office helpt de organisatie bij het realiseren van organisatiedoelstellingen door optimale inrichting van IV. De procesverantwoordelijkheid ligt bij de diensten, het CIO Office ondersteunt en adviseert hierbij. Je werkt in een team van 14 medewerkers en daarnaast onderhoud je alle contacten binnen en buiten de Kamer die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van je functie.

Wat we jou bieden
Je komt te werken in hartje Den Haag, op loopafstand van station Den Haag Centraal. Jouw werkplek is in het historische Tweede Kamergebouw, gelegen aan het Binnenhof en de Hofvijver. De Tweede Kamer heeft twee restaurants waar je iedere dag heerlijk kunt lunchen en dineren. Het salaris is afhankelijk van ervaring en varieert van € 3.279,32 tot € 5.039,00 bruto (schaal 11) op basis van een 36-urige werkweek. Het betreft een fulltime aanstelling.

Bijzonderheden
Als onderdeel van de sollicitatieprocedure vragen wij, in het kader van ons integriteitsbeleid, een Verklaring omtrent het Gedrag (VOG).

Meer informatie?
Voor meer informatie over de functie en het team kun je contact opnemen met Marja Boon, Hoofd CIO-office: m.boon@tweedekamer.nl. 06- 18 30 59 39. Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met senior adviseur recruitment Shimi Goossen: s.goossen@tweedekamer.nl, 06 50 05 22 68.

Interesse? Je sollicitatie ontvangen wij graag uiterlijk 2 februari 2021 via de knop ‘solliciteer’. We vragen hierbij ook om een motivatie, deze kun je richten aan mevrouw M.A. Boon, hoofd CIO Office.

De Tweede Kamer is van iedereen en voor iedereen en streeft naar diversiteit aan achtergronden en kennis in haar organisatie.

Vacature details

Projectleider Informatievoorziening
Bureau IP
Vaste aanstelling
Schaal 11: € 3.279,32- € 5.039,00
36 uur / 1 fte
2 februari 2021
mevrouw M.A. Boon, hoofd CIO Office
070-3182421 of 06-18305939
Solliciteer
  • Persinformatie
  • De gebouwen en zalen van de Tweede Kamer
  • Contact
  • Volg de Tweede Kamer online
  • Adres en route
  • Politieke websites
  • Verhuizing Tweede Kamer
  • Lobbyisten

Over Tweedekamer.nl

  • Colofon
  • Disclaimer
  • Uw privacy
  • Toegankelijkheid
  • Sitemap

Blijf op de hoogte

  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Facebook
  • Facebookpagina Voorzitter
  • E-mailattenderingen
  • Debat Direct

Ambtelijke ondersteuning

  • Organogram
  • Werken bij de Tweede Kamer

Links

  • Politieke websites
  • De Tweede Kamer aan het werk
  • De Derde Kamer
  • Debat Gemist
  • Open Data Portaal
Direct naar het begin van de pagina