Percentage 25 t/m 64 jarigen dat deelneemt aan leeractiviteiten (2012)
Arbeidsparticipatie werkt bevorderend op cursusdeelname; werkenden volgen vaker cursussen dan werklozen.
Ook een hoge taalvaardigheid werkt bevorderend: volwassenen met een hoog taalvaardigheidsniveau nemen gemiddeld twee keer zo vaak deel aan leeractiviteiten. Het aandeel volwassenen dat deelneemt aan leeractiviteiten met een hoge taalvaardigheid is te zien onder 'Gerelateerde grafieken'.
-
Percentage 25 t/m 64-jarigen met lage taalvaardigheid (niveau 0/1) dat deelneemt aan leeractiviteiten (2012) naar arbeidsmarktstatus, in de afgelopen 12 maanden werk inactief FRA 26 10 OESO 40 13 DEN 54 20 BEL (vl) 34 17 NED 53 19 DUI 36 11 VS 46 14 VK (eng) 49 14 FIN 54 21 ZWE 50 22 Percentage 25 t/m 64-jarigen met hoge taalvaardigheid (niveau 4/5) dat deelneemt aan leeractiviteiten (2012) naar arbeidsmarktstatus, in de afgelopen 12 maanden werk inactief FRA 64 34 OESO 77 50 DEN 86 86 BEL (vl) 70 44 NED 83 49 DUI 80 68 VS 84 62 VK (eng) 81 40 FIN 85 73 ZWE 83