Internationaal

Percentage 25 t/m 64 jarigen dat deelneemt aan leeractiviteiten (2012)

Arbeidsparticipatie werkt bevorderend op cursusdeelname; werkenden volgen vaker cursussen dan werklozen.

Ook een hoge taalvaardigheid werkt bevorderend: volwassenen met een hoog taalvaardigheidsniveau nemen gemiddeld twee keer zo vaak deel aan leeractiviteiten. Het aandeel volwassenen dat deelneemt aan leeractiviteiten met een hoge taalvaardigheid is te zien onder 'Gerelateerde grafieken'.

  • Percentage 25 t/m 64-jarigen met lage taalvaardigheid (niveau 0/1) dat deelneemt aan leeractiviteiten (2012) naar arbeidsmarktstatus, in de afgelopen 12 maanden
    werkinactief
    FRA2610
    OESO4013
    DEN5420
    BEL (vl)3417
    NED5319
    DUI3611
    VS4614
    VK (eng)4914
    FIN5421
    ZWE5022
    EAG 2014, tabel C6 en PIAAC Brontabel als csv (139 bytes)
    Percentage 25 t/m 64-jarigen met hoge taalvaardigheid (niveau 4/5) dat deelneemt aan leeractiviteiten (2012) naar arbeidsmarktstatus, in de afgelopen 12 maanden
    werkinactief
    FRA6434
    OESO7750
    DEN8686
    BEL (vl)7044
    NED8349
    DUI8068
    VS8462
    VK (eng)8140
    FIN8573
    ZWE83
    EAG 2014 tabel C6, PIAAC Brontabel als csv (137 bytes)