Percentage volwassen dat deelneemt aan leeractiviteiten naar leeftijd (2012)
Deelname van volwassenen aan leeractiviteit is hoger bij jongeren (25-34 jarigen) dan bij ouderen (55-64 jarigen) en is hoger bij volwassenen met een hoge taalvaardigheid dan bij volwassenen met een lage taalvaardigheid.
Het leeftijdsverschil is het grootst bij volwassenen met lage taalvaardigheid. De figuren hieronder tonen de deelname apart voor de verschillende niveaus van leesvaardigheid van volwassenen. Onder 'Gerelateerde grafieken' is het percentage volwassenen met een hoge taalvaardigheid (niveau 4/5) dat deelneemt aan leeractiviteiten te zien.
-
Percentage volwassenen met lage taalvaardigheid (niveau 0/1) dat deelneemt aan leeractiviteiten (2012) naar leeftijd in percentage van de leeftijdsgroep 25-34 55-64 DUI 37% 18% FRA 30% 12% VS 48% 33% BEL (Vl) 37% 19% NED 62% 28% VK (Engeland) 41% 25% DEN 55% 30% FIN 58% 31% ZWE 61% 30% OESO 42% 21% Percentage volwassenen met hoge taalvaardigheid (niveau 4/5) dat deelneemt aan leeractiviteiten (2012) naar leeftijd in percentage van de leeftijdsgroep 25-34 55-64 DUI 83% 64% FRA 64% 34% VS 86% 77% BEL (Vl) 73% 59% NED 86% 76% VK (Engeland) 80% 60% DEN 92% 82% FIN 87% 67% ZWE 86% 82% OESO 79% 60%