Functioneringsgesprek
De ambitie is dat de onderwijskwaliteit goed is en goed blijft omdat leraren, lerarenteams, leidinggevenden en besturen samen bouwen aan een lerende cultuur. Bijvoorbeeld door op elkaar te reflecteren in functioneringsgesprekken.
De eerste stappen naar een gedegen personeelsbeleid zijn gezet, maar er moeten nog grote sprongen gemaakt worden. De afgelopen jaren is het aandeel leraren met jaarlijks een functioneringsgesprek gestegen. Een goede ontwikkeling die nog sterker moet worden om de ambitie voor 2020 (100%) te behalen.
-
Aandeel leraren dat minimaal 1 keer per jaar functioneringsgesprek heeft po vo mbo ambitie po ambitie vo ambitie mbo 2012 77,70% 59,90% 66,10% 77,70% 59,90% 66,10% 2013 78,50% 65,10% 68,90% 78,50% 65,10% 68,90% 2014 79,30% 69,10% 72,90% 79,30% 69,10% 72,90% 2015 82,80% 74,30% 77,40% 2016 86,20% 79,40% 81,90% 2017 89,70% 84,60% 86,50% 2018 93,10% 89,70% 91,00% 2019 96,60% 94,90% 95,50% 2020 100% 100% 100%