Internationaal

Percentage volwassen dat deelneemt aan leeractiviteiten naar leeftijd (2012)

Deelname van volwassenen aan leeractiviteit is hoger bij jongeren (25-34 jarigen) dan bij ouderen (55-64 jarigen) en is hoger bij volwassenen met een hoge taalvaardigheid dan bij volwassenen met een lage taalvaardigheid.

Het leeftijdsverschil is het grootst bij volwassenen met lage taalvaardigheid. De figuren hieronder tonen de deelname apart voor de verschillende niveaus van leesvaardigheid van volwassenen. Onder 'Gerelateerde grafieken' is het percentage volwassenen met een hoge taalvaardigheid (niveau 4/5) dat deelneemt aan leeractiviteiten te zien.

  • Percentage volwassenen met lage taalvaardigheid (niveau 0/1) dat deelneemt aan leeractiviteiten (2012) naar leeftijd in percentage van de leeftijdsgroep
    25-3455-64
    DUI37%18%
    FRA30%12%
    VS48%33%
    BEL (Vl)37%19%
    NED62%28%
    VK (Engeland)41%25%
    DEN55%30%
    FIN58%31%
    ZWE61%30%
    OESO42%21%
    EAG 2014, C6 en PIAAC Brontabel als csv (160 bytes)
    Percentage volwassenen met hoge taalvaardigheid (niveau 4/5) dat deelneemt aan leeractiviteiten (2012) naar leeftijd in percentage van de leeftijdsgroep
    25-3455-64
    DUI83%64%
    FRA64%34%
    VS86%77%
    BEL (Vl)73%59%
    NED86%76%
    VK (Engeland)80%60%
    DEN92%82%
    FIN87%67%
    ZWE86%82%
    OESO79%60%
    EAG 2014 C6, PIAAC Brontabel als csv (160 bytes)